vista og røvrende

  • – "Hvis harddisken går i stykker, når du køber en OEM-licens, er du selv ansvarlig. Så dør Windows-licensen også" advarer Mortimer Liebman.



    WTF? Man kan sku da ikke tillade sig at fjerne ens windows licens hvis en harddisk går i stykker. Jeg har sku da aldrig hørt noget lignende.


    Hvad mener i?

  • Okay fatter jeg ikke, OEM versionerne har da altid bundet sig til dit bundkort, og du kan skifte alle tingene ud i din computer og stadig bruge din OEM-Licens du må bare ikke skifte bundkort...

  • selvom man får nyt mobo kan man vel stadigvæk installere VISTA, XP osv. selvom det er en OEM version, godt nok bliver man nødtil at ringe ind for at aktivere windåse men herre gud det tager jo ikke så lang tid. eller er der andre regler med VISTA?

    ASUS MAXIMUS VII HERO Z97
    Intel i7 4790K @ 4600Mhz
    gigabyte GTX 980TI
    Kingston HyperX Fury DDR3-1866 DC 16GB
    2x Samsung 850 EVO SSD - 250GB @ Raid 0
    Noctua NH-D15
    Corsair Obsidian 450D
    Asus PG278Q 144 Mhz

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dMITIj
    selvom man får nyt mobo kan man vel stadigvæk installere VISTA, XP osv. selvom det er en OEM version, godt nok bliver man nødtil at ringe ind for at aktivere windåse men herre gud det tager jo ikke så lang tid. eller er der andre regler med VISTA?


    Nej, kan godt være men du kan ikke være sikker på at de vil give dig en ny, da det binder sig til bundkortet kan de faktisk nægte at give dig en ny nøgle...

  • Tag det lige med ro, og find info andre steder. En MEGET stor del af det der bliver skrevet i eb skal i nok ikke tage så tungt.


    Det er jo ikke lige frem den mest troværdige kilde i verden :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    Nej, kan godt være men du kan ikke være sikker på at de vil give dig en ny, da det binder sig til bundkortet kan de faktisk nægte at give dig en ny nøgle...


    men jeg har skiftet mobo en del gange det sidste år og når jeg ringer ind har jeg formateret :clap:

    ASUS MAXIMUS VII HERO Z97
    Intel i7 4790K @ 4600Mhz
    gigabyte GTX 980TI
    Kingston HyperX Fury DDR3-1866 DC 16GB
    2x Samsung 850 EVO SSD - 250GB @ Raid 0
    Noctua NH-D15
    Corsair Obsidian 450D
    Asus PG278Q 144 Mhz

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan
    Nej, kan godt være men du kan ikke være sikker på at de vil give dig en ny, da det binder sig til bundkortet kan de faktisk nægte at give dig en ny nøgle...


    Det kommer nok meget an på hvad man siger til dem.


    Hvis man bare siger at ens harddisk er død (i et selv-bygget system), så får man sgu nok lov.. Tror du ik? ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Tag det lige med ro, og find info andre steder. En MEGET stor del af det der bliver skrevet i eb skal i nok ikke tage så tungt.


    Det er jo ikke lige frem den mest troværdige kilde i verden :)


    En meget stor del? Det er jo sådan set ikke helt sandt.. Det er EB, ikke The Inquirer.


    EB elsker bare de ekstravagante og "fantastiske" historier.


    Men hvis du tænker på Lars Werge og alt det lort han lukker ud, så giver jeg dig ret.. Og det er der ingen undskyldninger for. Manden er jo psykopat.

  • det der med at det binder sig til bundkorted, tror jeg ikke på


    har fornyligt lavet et nyt system (inted genbrugt)
    og min gamle XP home OEM køre med samme gamle org. nøgle

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Spyro


    Det kommer nok meget an på hvad man siger til dem.


    Hvis man bare siger at ens harddisk er død (i et selv-bygget system), så får man sgu nok lov.. Tror du ik? ;)


    Jo jo jo, men så lyver man jo...


    Dog så kan de sku se meget inde hos Microsoft... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    Jo jo jo, men så lyver man jo...
    Dog så kan de sku se meget inde hos Microsoft... ;)


    Men de må ikke :D

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe