1

onsdag, 15. oktober 2003, 00:45

Hej...
Jeg vil lige høre om der er nogle der ved hvordan man kan definere "Kør" til at kikke en ens egne mapper så man selv kan lave noge genveje. Jeg ved at man kan skrive Winword og så starter Microsoft Word

(Håber det er mere forståeligt Aerial ;) )

Med venlig hilsen nOrphf

2

onsdag, 15. oktober 2003, 01:05

Meget bedre he he .

Kan dog desværre ikke huske hvor man kan ændre det :O

Som standard kigger den jo system32 folderen, så en billig løsning kunne være at f.eks lave en genvej til word derinde. Så kan du bare skrive word i kør og den vil starte det ;)

Edit => Nogle vil nok synes det er en lille klam-løsning, men jeg vil hellere benytte den, så jeg f.eks stadig har cmd og regedit osv med ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Aerial" (15.10.2003, 01:06)

3

onsdag, 15. oktober 2003, 01:25

Ja ok, det er nemlig en klam løsning. Men jeg mener også at det er muligt at tilføje flere mapper så den både kikker i system32 og kikker i eks. d:\kør.

Og det var det jeg troede man skulle bruge path i cmd til men det er det vist ikke fandt jeg lige ud at ;)

Med venlig hilsen nOrphf

4

onsdag, 15. oktober 2003, 01:35

Citeret

Originally posted by nOrphf
Men jeg mener også at det er muligt at tilføje flere mapper så den både kikker i system32 og kikker i eks. d:\kør.

Ja ok - det kunne være meget fedt ;)

Må lige holde øje med denne tråd, hvis nogen har løsningen på det.

5

onsdag, 15. oktober 2003, 10:42

Citeret

Originally posted by nOrphf
Hej...
Jeg vil lige høre om der er nogle der ved hvordan man kan definere "Kør" til at kikke en ens egne mapper så man selv kan lave noge genveje. Jeg ved at man kan skrive Winword og så starter Microsoft Word

(Håber det er mere forståeligt Aerial ;) )

Det er fordi winword er på listen over programmer. Winword.exe ligger under program files\microsoft office\ osv. og ligger altså ikke i windows path. Denne info står i reg.

Men hhsi du tager egenskaber på "my computer" på skrivebordet og vælger fanebladet "advanved". Her vælges ""Enviroment Variables".

Under "System Variables" er windows path hvor du kan skrive noget på.

Min er fx: C:\PROGRA~1\REFLEC~1;C:\Program Files\Reflection;C:\PROGRAM FILES\THINKPAD\UTILITIES;%SystemRoot%\system32;%SystemRoot%;%SystemRoot%\System32\Wbem;C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel;C:\Program Files\PC-Doctor for Windows\services;C:\Program Files\IBM\Trace Facility;C:\Program Files\Personal Communications

6

onsdag, 15. oktober 2003, 10:43

Her skriver du bare ;d:\kør i enden

7

onsdag, 15. oktober 2003, 10:50

Tusind gange tak det var lige det jeg efter spurgte...

Aerial så var det noget med det PATH som jeg havde gang i men der er så en nem måde... tusind tak

Med venlig hilsen nOrphf

8

onsdag, 15. oktober 2003, 11:49

Citeret

Originally posted by Tweak.dk
Her skriver du bare ;d:\kør i enden

Nice der Tweak ;)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.