Windows Mobilitetscenter

  • Hejsa.


    Jeg har lige købt en bærbar, og nu har jeg et lidt træls problem. Vi har trådløst internet herhjemme, men når jeg prøver at starte det, vil den ikke gå på nettet på min bærbar. I manualen står der at jeg skal gå ind under kontrolpanel og vælge windows mobilitetscenter, men det er der ikke. Jeg skal slå noget der hedder Radio til? Jeg har et ikon der hedder Windows Media Center, er det det samme? Jeg har Windows Vista Premium, hvis det har noget at sige. Det er da mærkeligt at der skulle mangle et program, som der skulle ligge på computeren. Kan det ligge andre steder?

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Hej Thomas


    Radioen er sender/modtager-delen, der sidder i det trådløse netværkskort! Det er muligt at slukke for den på de fleste bærbare, da trådløse signaler ikke er tilladt alle steder! Nogle gange er det en lille kontakt der sidder i fronten eller på siden af den bærbare.


    Det har ikke noget med Mediacenter at gøre!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mogphenu
    Hej Thomas


    Radioen er sender/modtager-delen, der sidder i det trådløse netværkskort! Det er muligt at slukke for den på de fleste bærbare, da trådløse signaler ikke er tilladt alle steder! Nogle gange er det en lille kontakt der sidder i fronten eller på siden af den bærbare.


    Det har ikke noget med Mediacenter at gøre!


    Okay, jeg prøver at køre ned til vores datamand imorgen. Han kan måske hjælpe:)

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Du behøver ikke en datamand til at tænde for en kontakt.


    Du ringer vel heller ikke til elektrikeren hver gang du skal tænde lyset på toilettet.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Du behøver ikke en datamand til at tænde for en kontakt.


    Du ringer vel heller ikke til elektrikeren hver gang du skal tænde lyset på toilettet.


    Jeg har tændt for trådløst. Man skal trykke fn+f6 ned for at tænde alle trådløse enheder. Det har jeg gjort. Men kan jo ikke komme på. Den siger det ikke er tilsluttet, selvom jeg har tændt for det. Hvis det havde været let bare at tænde for en kontakt, så havde jeg jo fået gang i det for længst.

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Der sidder sandsynligvis en fysisk knap på siden af computeren. En knap du kan skubbe on/off.


    Ser sådan her ud på min:


    [Blocked Image: http://img205.imageshack.us/img205/2226/img0313bu3.jpg]

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Der sidder sandsynligvis en fysisk knap på siden af computeren. En knap du kan skubbe on/off.


    Ser sådan her ud på min:


    [Blocked Image: http://img205.imageshack.us/img205/2226/img0313bu3.jpg]


    Det gør der ikke. Har lige tjekket igen. Det er lidt træls. Vi har trådløst netwærk herhjemme. Den siger adapteren ikke er tilsluttet. Men når jeg går ind i enhedshåndtering, så ser netværkskortene ud til at virke.

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Kan du se det trådløse netværk på listen inde på den bærbare?

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Kan du se det trådløse netværk på listen inde på den bærbare?


    Altså kun hvilke kort jeg har i. Det hedder Atheros AR5007EG Wireless Network Adaptor.

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche