"System" proces tager 50 % CPU??

  • Jeg har lige installeret den nyeste activesync (4.5) på mine forældres computer fordi de lige har købt en iPAQ hx2750.... Tidligere har de brugt Outlook express til deres mails, men da de gerne ville kunne synkronisere deres nye iPAQ med computeren, eksporterede jeg selvfølgelig bare alle deres mails og kontaktpersoner fra Outlook express til Outlook 2003... DET SKULLE JEG ALDRIG HA' GJORT!!!


    Efter at have synkroniseret virkede det hele egentlig fint, MEN efter en genstart gik det mindre godt... "System" processen som kan ses joblisten bruger pludselig op imod 50% af CPU'en?? og tastaturet reagere ikke mere.. Musen derimod reagere fint! og har fået fjernet activesync igen, men det ændrede ingenting... Så er bare på bar bund :S


    Det er på en Bærbar Acer, der kører XP Home edition SP2...


    EDIT: Umiddelbart mener jeg jo ikke det kan være en virus, da det hele virkede problemfrit inden jeg installerede ActiveSync 4.5 og skiftede E-mail program... :S Har også haft scannet med diverse virus scanner og fandt intet... Har lige ledes også scannet for spyware med forskellige programmer...



    Kan man gøre andet end "format c:"???

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

    Rettet en gang, sidst af xdream ().

  • Update!


    Problemet opstår sjovt nok KUN når batteriet sidder i den... Hvis man piller batteriet fra og starter den op kører den uden problemer...?!


    Synes det bliver mere og mere underligt... :S


    Er der nogen der har prøvet noget lign..?!

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Nå besluttede mig for at lave en ghost partitionen hvor styresystemet ligger for at formatere og på den måde fejlfinde... Efter en clean installation af windows XP bruger den stadig 50 % af cpu'en, og bruger ingen ressourcer uden batteriet isat.. :S Såå meget heldigt at jeg har min ghost jeg bare kan gendanne :D


    Men tror lige jeg skal ha' en snak med deres support i morgen, så må vi se hvad de siger??
    Dette problem har jeg ALDRIG hørt om før?? Nogen andre der har haft lign. oplevelser?? Synes fandme det er underligt at et defekt batteri kan tage 50 % ressourcer fra CPU'en..?!

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Få fat i process explorer og derfra kan du finde den præcise dll der går amok.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU