Ændring af drevbogstaver?

  • start > kør > skriv compmgmt.msc > vælg disk management > find drevet > højreklik > change Drive letter and Paths.

  • Quote

    Originally posted by rasmusvn
    Har lige installeret win xp, og den valgte, at min standardharddisk skulle hedde K, hvordan er dert så lige man ændrer det til C, win siger nemlig, at den ikke kan ændre det...


    Jeg mener ikke du kan skifte devbogstag på den disk hvor OS ligger.
    Lyder som om du har haft en kortlæser siddende da du installerede :(

  • Det kan godt være der findes en kommando el. program der er istand til at gøre det... Men fri for at den der skal rydde op i din registreringsdatabase begefter...lol. En anden gang skal du bruge Fdisk inden du inst. XP den skubber automatisk din drev betegnelse når din HD er upartitioneret... Desværre ;)

  • Quote

    Originally posted by Bauner


    Passer ikke helt. Jeg har da aldrig haft problemer med det. Men jeg er faktisk sikker på at man ikke kan ændre systemdiskens bogstav.


    Det er sådan set også det jeg mener!


    Selv om meget kører på %systemroot% er der stadigvæk noget der kører på drevbogstav. Fx MS office og meget andet. Her kommer man til at køre hele reg databasen igennem samt søge i ini filer.

  • Quote

    Originally posted by Tweak.dk


    Det er sådan set også det jeg mener!


    Selv om meget kører på %systemroot% er der stadigvæk noget der kører på drevbogstav. Fx MS office og meget andet. Her kommer man til at køre hele reg databasen igennem samt søge i ini filer.


    Yep, og så er det at man er ude i noget lort....