Formatering fra bunden

  • Hey homies!
    Jeg har aldrig nogensinde formateret min computer, og nu tror jeg at jeg vil 'kaste' mig ud i det. Men jeg har ingen anelse om hvad og hvordan man skal gøre tingene. Jeg har set at der ligger en rimelig kort guide til det inde på 2tm.org under Guides, men jeg har også læst at man skal bruge BOOT cd og alt muligt (Jeg har Hiren's BootCD btw, men aner ikke hvad jeg skal bruge den til).
    Nå, men hvis du gider at skrive hvad man skal gøre, gerne så enkelt som muligt, så vil jeg blive meget glad, tak på forhånd! :)

  • Vi skal bruge lidt flere oplysninger inden vi kan hjælpe. Hvilken type diske bruger du er det SATA, PATA eller noget helt andet. Sidder de i raid? Har du en windows CD?


    /ask

  • Hvis du har SATA drev (eller SCSI) skal du også bruge en driverdiskette. Det kan du dog hurtigt finde ud af ved at sætte din XP-CD i og boote fra denne. Hvis du kan få lov til at formatere og installere - ja så havde du ikke SATA diske i.... Hvis ikke må du finde ud af hvilken kontroller du bruger og finde drivere til denne.


    /ask