Genaktivere Vista

  • Hey folkens
    Købte for noget tid siden en Vista ultimate OEM.
    Valgte ikke at aktivere, men reinstallere en gang hver 30. dag, da jeg vidste at jeg ville opgradere hardware. Men kom så desværre ved et uheld til at aktivere Vista.


    Nu har jeg så opgraderet computeren, og jeg kan self ikke aktivere Vista.
    Tænkte på om nogen der ved om det er muligt på en eller anden måde at aktivere igen.
    Kan man ikke ringe til kundeservice og fortælle en lille lodret om at ens bundbræt er stået af, og man har været nødt til at købe et nyt ?


    Pls. hjælp. ellers har det været en vista licens lige ud af vinduet.


  • Prøv og ring til deres kundeservice der er lykkedes for flere at få lov at aktivere igen, men der er ingen garanti og de er ikke forpligtet til at hjælpe dig.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Du må meget gerne melde tilbage her hvad de siger. Der er mange hvor det er lykkedes med Windows XP, men har ikke hørt om nogen med Vista, så det vil være interresant at vide om de holder på deres ret....


    /ask

  • Jeg har fået genaktiveret Vista to gange uden problemer. Det eneste de spurgte om var om jeg havde det installeret på mere end den computer hvor på jeg vil have Vista aktiveret, og det har jeg ikke. Og så blev det lynhurtigt ordnet i telefonen.


    I mit tilfælde skyldes det ikke nyt bundkort men nye diske, men det er jo underordnet - det har de slet ikke spurgt om - ingen grund til at lyve.

  • Så fik jeg den aktiveret. Nemt nemt.
    Ringede bare til MS, trykkede min aktiveringskode ind, og den sagde så at den ikke kunne aktivere, og stillede mig vidre til en tlfsupporrter. Fræk Svensker i øvrigt.
    Hun spurgte om jeg havde aktiveret vista før, om jeg havde skiftet hardware, og om jeg havde installeret vista på andre pcér.
    Jeg svarede Ja jeg har aktiveret før, jeg har skiftet harddisk, jeg har ikke installeret på andre pcér.
    Så gav hun mig aktiveringsnøglen og aktiveret var min Vista :P


    Let let og god service

  • xxx

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().



  • Jeg får altid inderer eller folk fra de der flygtninge lande, eller point being jeg forstår aldrig hvad de siger... :ph34r: Jeg synes altid det er så pinligt at spørge om det de sagde nu også var det rigtige tal osv. det samme gælder Dell.
    Ja og så diverse pizzariaer landet over.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Der skulle ikke være noget problem ved at ringe til Microsoft support for at få et ny aktiverings-ID.
    Når du højreklikker på computer og trykker på Aktiver Nu nederst i vinduet, så skulle der gerne kommer 3 telefonnumre frem, ring til det af dem der står GRATIS ud for.


    For 1 uge siden skiftede jeg Motherboard (MB) og kunne derfor ikke aktivere Vista igen. Sagde bare til supporteren, at mit MB var gået i stykker og jeg derfor havde skiftet det.
    Så skal du oplyse supporteren om dit nuværende aktiverings-ID 8x6 cifre og så får du et nyt på 8x6 cifre (sådan mener jeg det var). Og så skulle alt virke igen!


    Hvis du bare siger du har fået ny comp, så ved jeg ikke om de vil give dig et nyt. Men du behøver jo ikke sige at du har skiftet mere end dit MB. Det er kun dit MB som Vista binder sig til, derfor kan de ikke vide om du har skiftet andet, hvis du ikke selv siger det.

    \\PoLLuX
    CPU - Intel Core 2 Quad Q6600 - 2.4Ghz @ 3.0Ghz
    MB - Asus Striker, nForce 680i
    RAM - 2048MB DDR2 800Mhz
    GFX - 2x nVidia Geforce 8600GTS Silent SLi
    PSU - 750W Thermaltake Toughpower
    HDD - 250GB WD C16 +500GB WD +250GB Maxtor
    OS - Windows Vista Ultimate
    KAB - Antec P182

  • Du skal gå ind i cmd prompt og skrive følgende:
    slmgr -rearm


    Man kan forlænge de 30 dage op til 120 dage, og så er der ikke mere at gøre, så SKAL det registreres.


    Har du problemer med at komme derind skal du bare gå på nettet som du lige akkurat får lov til, og så kan du bare skrive C:\ i adresselinjen og så kan du navigere dig frem til cmd.exe og så gøre det.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Der var absolut heller ingen problemer. Havde bare regnet med at de var noget mere skeptiske. Troede de vil udspørge en noget mere end de gjorde. Så er positivt overrasket.


    Men er der nogen der ved om jeg også skal ringe næste gang jeg har reinstalleret, eller kan man godt gøre det ved online aktivering ?

  • Quote

    Originally posted by sonico
    Der var absolut heller ingen problemer. Havde bare regnet med at de var noget mere skeptiske. Troede de vil udspørge en noget mere end de gjorde. Så er positivt overrasket.


    Men er der nogen der ved om jeg også skal ringe næste gang jeg har reinstalleret, eller kan man godt gøre det ved online aktivering ?


    har også selv kun oplevet super service fra dem, og man kan ringe døgnet rundt

  • Ja, har også kun hørt god omtale fra dem der har ringet til Microsoft support.
    Ved ikke om de er lige så hjælpsomme næste gang, men det er jo også kun hvis du skifter bundkort at det bliver nødvendigt at ringe..

    \\PoLLuX
    CPU - Intel Core 2 Quad Q6600 - 2.4Ghz @ 3.0Ghz
    MB - Asus Striker, nForce 680i
    RAM - 2048MB DDR2 800Mhz
    GFX - 2x nVidia Geforce 8600GTS Silent SLi
    PSU - 750W Thermaltake Toughpower
    HDD - 250GB WD C16 +500GB WD +250GB Maxtor
    OS - Windows Vista Ultimate
    KAB - Antec P182

  • OEM er bare bare at du ikke kan skifte bundkort alt andet må skiftes ud... Så så længe det ikke er bundkortet så skal de give dig en ny key.


    Men ifølge denne tråd og af hvad jeg har hørt så giver de sku keys ud til alt og alle.(næsten da) det negative ved at ringe til microsoft da jeg gjorde det sidst var at jeg fik fat i en svensker jeg ikke fattede en brik af hvad sagde :boxed:

  • Undskyld men fatter ikke hvad du mener.
    Desuden Har jeg skiftet bundkort, så kan ikke kræve noget der
    De skal vel heller ikke give folk en ny key, men blot en aktiveringsnøgle.
    Mit spørgsmål lyder på, om jeg skal Ringe ind hver gang jeg skal have denne aktiveringsnøgle, eller om det er muligt at bruge online aktivering. Min CD-key er vel stadig bundet til det gamle bundkort, som jeg IKKE har mere.


    Fik også fat i en svensk tøs, men havde nu ikke så svært ved at forstå hende.

  • Quote

    Originally posted by sonico
    Undskyld men fatter ikke hvad du mener.
    Desuden Har jeg skiftet bundkort, så kan ikke kræve noget der
    De skal vel heller ikke give folk en ny key, men blot en aktiveringsnøgle.
    Mit spørgsmål lyder på, om jeg skal Ringe ind hver gang jeg skal have denne aktiveringsnøgle, eller om det er muligt at bruge online aktivering. Min CD-key er vel stadig bundet til det gamle bundkort, som jeg IKKE har mere.


    Fik også fat i en svensk tøs, men havde nu ikke så svært ved at forstå hende.


    mener at OEM kun binder sig til dit mobo, ikke til andet... Så hvis du fx skifter HDD's og du installere så skal de give dig en ny key.

  • ok. Men du kan sådan set bare lyve lidt, hvis du skifter bundkort. Jeg skiftede både bundkort, CPU, ram og grafikkor. det eneste jeg ikke skiftede var hd. Jeg sagde dog at jeg havde skiftet hd, men jeg kunne lige så godt have sagt at jeg ikke skiftede noget. de aktiverede den alligevel