S.t.a.l.k.e.r Vs F.e.a.r

  • FEAR er utroligt Fast Paced i forhold til Stalker, men singleplayer delen er FEAR helt klart mest sjovest. Ja eller mest uhyggelig og flottest.
    Spille stilen er jo en smags sag.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Alt er vel en smagssag :clap:


    Jeg fandt da ikke nogle af spillene synderligt uhyggelige. Hvis jeg dog skulle vælge en, så bliver det helt sikkert Stalker. Jeg har sjældent set så komplekse og stemningsfylde level-designs som dette spil har, men jeg på den anden side ikke finder den store uhygge i, at en lille pige fiser frem og tilbage over skærmen. Det er lidt for nemt og lidt for Hollywood.


    Hvilket spil der er flottest er vel også individuelt. Det kan godt være F.E.A.R er overlegen med hensyn til grafikmotoren, men de forskellige omgivelser er da rimelig kedelige og uden nyskabninger, mens Stalker formår at opretholde en helt fantastisk atmosfære gennem hele spillet. Det er virkelig en af de absolut fedeste visuelle oplevelser jeg har prøvet i et spil, selvom det måske ikke lige er det spil, som trækker allerflest kræfter ud af en maskine.


    Som samlet pakke kan du vel nok gætte hvilket jeg foretrækker nu. F.E.A.R tiltalte mig aldrig det store, men alligevel vil jeg dog anbefale dig det i dette tilfælde. Først og fremmest er det eneste af de to spil, som jeg har spillet online. Der var det ganske udmærket, uden at være prangende, men baseret på mine single-player erfaringer med Stalker, kan jeg simpelthen ikke forestille mig, at det vil være særlig velegnet som multi-player spil. Det virker bare for langsomt og dystert til, at det kan fastholde ens interesse hvis man spiller det som et almindeligt online-shooter. I sngle-player delen er der dog ingen tvivl for mig - Stalker holder 100%.

  • ja omgivelserne i stalker er state of the art, men personerne (-ansigt) og dyrne kunne sakens gøres bedre


    og omvendt er personerne i fear rigtig godt lavet mens omgivelserne er mainstream


    producenterne bag fear og stalker skulle slå sig sammen og lave det ultimative spil


    STALKER 2 kommer 2008 1Q, så håber jeg det udnøtter 2 core eller flere bedre