Musik program

  • Hej, jeg har en kammerat som meget gerne vil igang med at lave sit eget musik på computeren. Jeg har ingen anelse om denne verden og søger derfor hjælp.


    Hvilke programmer kan anbefales - måske ikke de mest teknisk svære... Og gerne noget man kan hente en trial af inden man køber.


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

    Rettet en gang, sidst af Søndergård ().

  • Et program, der bliver benyttet af rigtig mange nybegyndere (og ikke kun) er Fruity Loop (FL Studio) og der er tilmed mulighed for at downloade en trial på følgende hjemmeside:


    FL Studio Homepage


    Selv er jeg ikke så vild med Fruity Loops, og for mig har programmet Cubase været meget nemmere at arbejde med fra starten af. Cubase blive bl.a. brugt af professionelle producere og musikere verden over og kan klart anbefales. Men så vidt jeg ved, findes der desværre ikke nogen demo-version af programmet.


    Din kammerat kan (i hvert fald til at starte med) lige prøve at se, om FL Studio er noget for ham og om han kan finde ud af at arbejde i programmet.

  • Helt kanon - lige hvad jeg var på jagt efter. Jeg vil fortælle ham om den trial.


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|