Vista markering af fil

  • Når jeg går ind i "computer" for at brwsede på min computer. Jeg vil så markere flere filer, men synes det er utrolig svært at se hvilke filer der er blevet markeret (blå tynd streg om hver fil) Med XP blev hele filen market blå. Er det muligt at ændre dette i Vista? Har prøvet at kigge lidt efter det men har ikke fundet noget sted hvor man kan ændre det

  • Quote

    Originally posted by SeePee
    Du kunne vel ikke komme med et screenshot? Fattede hat af hvad det var du sagde der :boxed:


    Hehe, det gjorde jeg egentlig heller ikke


    Se pilen. Har svært ved at se hvad der er markeret

  • Quote

    Originally posted by Sukkerfar


    Hehe, det gjorde jeg egentlig heller ikke


    Se pilen. Har svært ved at se hvad der er markeret


    Den er vel bare ikke markeret... ctrl + click den..

  • Quote

    Originally posted by SeePee


    Den er vel bare ikke markeret... ctrl + click den..


    Problemet er at det er svært at se forskel på de filer, der er markerede og de filer som IKKE er markerede...

  • Quote

    Originally posted by Zulu


    Problemet er at det er svært at se forskel på de filer, der er markerede og de filer som IKKE er markerede...


    NETOP. I XP var det tydeligt markeret med en noget mere markant blå farve

  • Quote

    Originally posted by Shiver
    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=13503&sid=]
    Okay, hvis i har problemer med at se hvad der er markeret, og ikke markeret her, så vil jeg meget stærkt råde jer til at gå til øjenlæge og/eller få nogle glas i jeres briller med mere styrke.


    Man kan NEMT se hvad der er markeret på det billede. Hvis ikke i kan det, så er der virkelig noget galt.


    Nu mente jeg ikke kun på det her billede, men sådan generelt!

  • Øhh jeg tror ikke du har indstillet din skærm korrekt..
    Jeg har selv Vista og ingen problemer med at se hvilke filer der skal være markeret eller ej.


    Jeg ved ikke om du har lagt mærke til det, men stregerne forstærker hinanden så hvis der ligger to filer under hinanden der er markeret så får de 100% blå-violet farvning, mens dem hvor der efterfølgende kommer en fil der ikke er markeret, kun er en 50% violet streg omkring.


    Samtidig så er baggrunden på ikke markerede filer kridhvid hvor imod den er ca. 10% violet det hvideste sted og fader så mere over i blå-violet på de filer der er markeret.


    Holder man øje med det så syntes jeg ikke det er noget problem.

  • Jeg tror også at en fin indstilling af din skærm vil hjælpe, jeg havde samme problem med min gamle 959NF, det var umuligt at se hvilke filer jeg havde markeret fordi at jeg blev nødt til at skrue så højt op for gamma og brightness/kontrast for at skærmen ikke var for mørk.


    Men efter jeg har fået ny skærm er det let at se hvilke der er markeret igen :)


    Men jeg er enig i at det var meget nemmere at se i XP, så hvis der er nogen der har et trick til at ændre måden filer bliver markeret på lytter jeg med her :)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr