Software til udarbejdelse af tv-spots til in-store tv

  • Hvis der er nogen herinde, som ved lidt på området, så kunne jeg godt tænke mig at vide, hvilke programmer, man anvender til udarbejdelse af tv-spots.


    Er man lidt i tvivl om, hvad jeg hentyder til, så er der tale om de tv, der hænger rundt omkring i butikkerne. Eksempelvis har man dem i Matas.


    Pt arbejder jeg i flash, men det ser langt fra så professionelt ud, som det man ellers ser. Tænker derfor, at de bruge nogle helt andet programmer.

  • Flash er ikke særligt godt til video - det komprimerer videoen alt for meget - og det kan ses!


    Hvis du vil have noget ordentligt så kik på:
    Adobe Premiere
    Sony Vegas
    Avid


    Men de koster altså også en del...

  • Super, tak for dit svar :)


    Vidste ikke man sådan kunne lave alt muligt med Adobe Premier, Sony Vegas mf. ud over redigering af video.


    Synes simpelthen bare ikke flash ser særlig godt ud til den slags. Det er fint til hjemmesider, men ikke til tv-spots.


    Så er det bare lige om man vil ofre penge på et af de programmer hernede på arbejdet.

  • Du kan heller ikke lave det samme som i flash, men til det du skal bruge det til er de programmer væsentligt bedre egnet.


    Du kan prøve at hente demoer af dem, så kan du kikke lidt på mulighederne, og prøv også at søge efter diverse guides på nettet, så kan du få lidt inspiration.