Windows opstart, optimering?

  • Mit Windows XP Pro opstarter så ufattelig langsomt. 10 - 12 bars loader den i Windows bootscreen.
    Jeg ved mange andre kun loader 1 - 2 bars, hvilket er et procenttal som er til forskel!


    Hvilken rækkefølge skal Windows loade ens bootdevices?


    I "Kør - services.msc" kan jeg se hvilke ting Windows booter automatisk, men hvilke ting kan jeg med sikkerhed deaktivere? Jeg har selvf deaktiveret printer/fax devices, ting som slet ikke er tilsluttet til PC'en, men er i tvivl med hvad jeg ellers kan deaktivere som automatisk startup?



    /Lasse

  • #Bump! :pokey:

    Jeg kan da umuligt være den første som forsøgerer at gøre min Windows opstart mere smertefrit?


    Min bootdevices rækkefølge er HD, Floppy, Rom og til sidst DvD-drev.
    Dette er bare en random rækkefølge, da jeg ikke aner om der findes en bedre?


    ..Og af ting som Windows automatisk skal starte op, under opstart. Hvad kan I anbefalde at jeg sætter til "manuelt" eller "deaktiveret" ? f.eks. alt muligt Windows udueligheder, som I ved at de fleste ikke bruger.



    /Lasse

  • Det der plejer som regel et være fordi det er lang tid siden du har geninstalleret eller at du bare har en langsom pc.


    Jeg ville anbefale at geninstallere ;)

    Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S

  • Programmet "bootvis" er rimeligt godt til at optimere XP opstart, og det kan også fortælle dig hvilke programmer/drivere det er der er lang tid om at starte op.


    Og så hjælper det også mange gange at defragmentere Registrerings databasen (ikke at forveksle med at defragge harddisken).


    Tuneup utilities 2007 har en god reg. database defrag.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Mange tak for Jeres respons!


    TweakXP, kanon side! Desværre var der ikke nogle af løsningerne fra TweakXP som resulterede i hurtigere bootup. : /


    Tuneup utilities, gav heller ikke de store ændringer, andet end der blev ryddet lidt op i diverse filer.


    Med hensyn til Bootvis, så kunne jeg vel ikke få et par henvisninger til guides, eller evt. forklaring på hvordan Bootvis fungerer?


    KreaTive: Min HD er nyformateret.. Men ja, det kunne da havde været en mulighed.