Installtion af XP home - Uoriginale CD'er, men original kode

  • Jeg har lånt en bærbar hjem af min chef fra mit arbejde, som jeg så skal formatere og det der nu engang skal gøres. Men problemet er at min chef ikke kan finde de CD'er der fulgte med. Men koden til XP står under bærbaren, så har koden.


    Jeg har selv Windows XP home installeret, og har CD'erne liggende. Så ville høre om det var muligt at installere med mine CD'er, men så aktivere det med hans kode ?


    Jeg har prøvet at søge på google, men fandt ikke rigtig frem til noget nyttigt.

  • Det burde da ku lade sig gøre hvis de to windows er med samme sprog...

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Som sagt ja, hvis skiverne er på samme sprog og en eventuel service pack så er det muligt og helt lovligt.


    Det er irrelevant hvor skiverne er fra, da det egentlig er nøglen du betaler mest for.

  • Quote

    Originally posted by Bllets
    Jeg har lånt en bærbar hjem af min chef fra mit arbejde, som jeg så skal formatere og det der nu engang skal gøres. Men problemet er at min chef ikke kan finde de CD'er der fulgte med. Men koden til XP står under bærbaren, så har koden.


    Jeg har selv Windows XP home installeret, og har CD'erne liggende. Så ville høre om det var muligt at installere med mine CD'er, men så aktivere det med hans kode ?


    Jeg har prøvet at søge på google, men fandt ikke rigtig frem til noget nyttigt.


    Og du er sikker på at det også er samme version (Home/alm, OEM/retail, Speciel "producent" udgave.....)?


    /ask

  • Quote

    Originally posted by jacobask


    Og du er sikker på at det også er samme version (Home/alm, OEM/retail, Speciel "producent" udgave.....)?


    /ask



    Præcis...


    Meget ofte er det nemlig ikke ENS....


    Det plejer somregel at være OEM eller lignende... Så vær obs.

  • Quote

    Originally posted by Bllets
    Nogen måde jeg kan se præcis hvilken version der er installeret på begge ?


    Så jeg er 100% sikker ?



    Du kan evt skrive det her...


    Den første og anden linje...


  • Er ikke helt med på, hvad du mener med "Den første og anden linje"


    Begge er Windows XP home, uden SP1 eller SP2. Det er alt hvad jeg ved..


    Derfor jeg spurgte om der var en måde så jeg kan finde ud af hvilken en vi begge har 100% præcist

  • Quote

    Originally posted by ^Genzo^
    hvis du højre klikker på Denne Computer og vælger egenskaber kan du se præcis hvad slags windows du har


    Men kan du også se om det er en OEM, retail eller producent-specifik?
    (jeg spørger fordi jeg ikke tror du kan og min ikke skriver noget, som egentligt bare kan betyde retail)


    /ask

  • Quote

    Originally posted by jacobask
    Men kan du også se om det er en OEM, retail eller producent-specifik?
    (jeg spørger fordi jeg ikke tror du kan og min ikke skriver noget, som egentligt bare kan betyde retail)


    /ask


    Ja det kan man godt. Desuden hedder det bare Retail og OEM. Det du mener med "producent-specifik", er det der hedder OEM.


    Hvis der er et producent logo; HP, Fujitsu Siemens, Dell etc. er det en OEM XP. Hvis ikke, er det Retail.


    Retail og OEM skiverne ser vidst også forskellige ud. Der står i hvert fald på æsken om det er Retail eller OEM.

  • Quote

    Originally posted by Spyro
    Ja det kan man godt. Desuden hedder det bare Retail og OEM. Det du mener med "producent-specifik", er det der hedder OEM.


    Hvis der er et producent logo; HP, Fujitsu Siemens, Dell etc. er det en OEM XP. Hvis ikke, er det Retail.


    Det er jeg klar over, men derfor er det stadigt forskellige serier af licensnumre. Du kan ikke bruge en alm. OEM key til en "HP-OEM" og omvendt.


    /ask

  • Quote

    Originally posted by jacobask


    Det er jeg klar over, men derfor er det stadigt forskellige serier af licensnumre. Du kan ikke bruge en alm. OEM key til en "HP-OEM" og omvendt.


    /ask


    Det er jeg skam godt klar over.


    Nu skal vi måske bare afvente trådens indehaver, om at skrive tilbage så vi kan få afklaret, hvilken version af XP han har i mellem hænderne.

  • Quote

    Originally posted by Spyro


    Det er jeg skam godt klar over.


    Nu skal vi måske bare afvente trådens indehaver, om at skrive tilbage så vi kan få afklaret, hvilken version af XP han har i mellem hænderne.


    Undskyld det sene svar, skulle lige har min 9timers vagt på arbejde overstået :))


    Ved mig selv står der intet om medion (hvilket var den originale skaber af min computer), Ved bærbaren ved jeg det desværre ikke endnu, da den er ude ved min mor, og min mor er til fødselsdag.


    Men på min Windows XP CD, står der Medion, Klart og tydeligt.

  • Quote

    Originally posted by Bllets
    Undskyld det sene svar, skulle lige har min 9timers vagt på arbejde overstået :))


    Ved mig selv står der intet om medion (hvilket var den originale skaber af min computer), Ved bærbaren ved jeg det desværre ikke endnu, da den er ude ved min mor, og min mor er til fødselsdag.


    Men på min Windows XP CD, står der Medion, Klart og tydeligt.


    Fair nok. Hvis din mors maskine er den der skal installeres på og ikke er en Medion maskine, kan du ikke bruge den.