Installation af windows til sata hdd

  • Hey, har et ret irriterende problem.


    Ligenu kører jeg med windows proffesional på en 80 gb IDE HDD, som jeg har kørt med i en del år nu, og da kapaciteten er ret begrænset valgte jeg at købe en 500gb SATA HDD. Det var som udgangspunkt meningen at jeg ville have installeret windows på 500'eren, men af en eller anden grund kan windows installationen ikke finde harddisken. I BIOS vises harddisken som den skal, og når jeg kører windows på 80'eren så kan jeg sagtens se 500'eren og bruge den.


    Så lige nu kører jeg windows på 80'eren, men den er begyndt at opføre sig mærkeligt på det sidste, for eksempel genstarter computeren nogle gange når jeg skifter numre i windows media player, eller nogle gange når jeg alt+tab'er ud af et spil, eller skifter bane i Counter-strike. Er gået ud fra at det er 80'eren som er ved at dø efter de mange år den har kørt, så vil meget gerne ha smidt en windows ind på 500'eren.


    Nogen der kan hjælpe mig?

    Pentium4 - 3.4ghz
    GeForce 8600gt - 256 mb ram
    2gb kingston ram
    Windows xp Prof. SP2
    evil specs.. :]

  • Du skal bruge en disk med drivere under installationen og holde øje med det der står nederst på nogle af de første installationsbilleder - mener at det hedder noget med pres XXXX for theird party drives (SCSI....).


    /ask

  • Oh, ja, kan jeg egentlig godt huske jeg har læst et sted nu du siger det, det er raid driver cd eller hva?

    Pentium4 - 3.4ghz
    GeForce 8600gt - 256 mb ram
    2gb kingston ram
    Windows xp Prof. SP2
    evil specs.. :]

  • Quote

    Originally posted by Bubbi
    Så vidt jeg ved SKAL det stadig være en diskette..


    Ja det skal være en diskette - driverne til at komme på den kan somregel enten findes på den driver CD der fulgte med bundkortet eller på bundkort-producentens hjemmeside.


    /ask

  • nå, så må jeg lige få smidt et diskettedrev i maskinen :P hvad hedder den driver jeg skal ha? scsi driver?

    Pentium4 - 3.4ghz
    GeForce 8600gt - 256 mb ram
    2gb kingston ram
    Windows xp Prof. SP2
    evil specs.. :]