Lyd problemer i DiRT

  • Hej Tweakers


    Har et problem i DiRT, hvis jeg sætter kvaliten på Ultra og en opløsning på 1xxx*1xxx. mangler en del af lydsporet inde i spillet, alle motorlydene er væk.


    Hvis jeg sætter kvaliteten ned til High oplever jeg ingen problemer, kan det virkelig passe at et problem med grafikkortet kan resultere i at noget af lyden mangler? Og kan det virkelig passe at mit GFX ikke kan trækkke det spil ?


    Mvh Stubkier

  • Det gør det også ved mig, dårligt skrevet, ellers er det det evige problem med vista og deres lyd.

    Asus roc strix z390-f gaming, I9 9900k på vand,
    Msi Geforce rtx ventus 8Gb
    32Gb hyperX, 1333 dual
    Samsung 970 evo plus nvme 500Gb,970 win10p ,evo plus nvme 1tb spil,860 evo 500Gb lager
    Corsair 750m psu, Samsung rog strix xg258, Samsung 27” buet skærm
    2 ek-m2 nvme heatsink

  • Quote

    Originally posted by Schimmell
    Det gør det også ved mig, dårligt skrevet, ellers er det det evige problem med vista og deres lyd.


    Altså en dårlig kode fra Codemasters side af? hmm træls, for det ser ellers super fedt ud med alt på ultra og i 1600*1200 - synes det er et vildt fedt spil, men så kan man da håbe på der kommer en opdatering til det.


    Edit: var lige forbi Codematers hjemmeside og der er kommet en updatering, og se se hvad et af punkterne er:"Ultra graphic settings modified slightly to be usable with hardware of today."


    Mvh Stubkier


  • Løser det så problemet?

  • Det med lyden skyldes ofte hvis CPU'en bliver overbelastet og cpu'en står for lyd. Hvis Dirt så fuldt ud kan udnytte E6600 skulle det da være meget muligt.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Originally posted by RAC
    Det med lyden skyldes ofte hvis CPU'en bliver overbelastet og cpu'en står for lyd. Hvis Dirt så fuldt ud kan udnytte E6600 skulle det da være meget muligt.


    Det tænkte jeg også først, men så prøvede jeg at overclocke min CPU, det hjalp ikke noget.


    Mvh Stubkier

  • Quote

    Originally posted by Stubkier


    Det tænkte jeg også først, men så prøvede jeg at overclocke min CPU, det hjalp ikke noget.


    Mvh Stubkier

    Spørgsmålet er om det samme problem er i Quad cpu'er eller systemer med dedikerede lydkort.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Opdateringen hjalp ikke noget - desværre :(


    Men problemet opstår kun i de løb hvor der er andre modstandere, altså med andre ord der hvor der er mange beregninger, så noget kunne tyde på at mit system simpelthen ikke er godt nok at spille på ultra instillingen.


    Har desværre ikke mulighed for at prøve med et andet lydkort da jeg ikke kan finde drivers til mit Audiotrak 7.1LT der understøtter vista :(


    Men det lader til at jeg bare må nøjes med at spille på high så, men det ser jo ogås super fedt ud.


    Mvh Stubkier


  • pwned hehe det er surt med high-end stuff og gå ned i settings

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • Quote

    Originally posted by Stubkier
    hehe ja jeg synes sku heller ikke det giver mening - men der er ikke så meget at gøre ved det.


    Mvh Stubkier


    Nu har jeg ikke lige hentet Dirt ned endnu, men der må da være en config fil hvor du kan lege med lyd setting mht. hvor mange channels du vil køre osv. Lyd kvalitet kunne være en idé at sætte ned, tror bare ikke det vil hjælpe :S


    Havde lige det samme problem, jeg sad lige og spillede Lost Planet: Extreme Condition og i de senere baner bliver lyden helt krattet og fucker op, jeg har endda alle settings på lav da jeg sidder med en 4000+ AMD singlecore, og et forholdsvist hurtigt 7900 GT XT. Men alt for meget gejl trækker ned på både fps og lyd :P AMD og Intel udgiv nu Next-gen cpu's jeg vil se STARS serien bebe!

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Update :D


    Efter at have brugt lidt tid på at læse på Codemasters forum fandt jeg ud af at jeg langt fra er den eneste der har problemer med lyden. Et at af løsningsforslagene gik på at opdatere DirectX til den nyeste version, efter jeg har gjort dette har jeg endnu ikke oplevet nogle problemer,


    Så hvis der er andre der for samme problem så prøv at opdatere directX


    Mvh Stubkier