Vista + usb ram

  • hej.


    Jeg har lige læst at hvis man køre Vista, man kan købe en usb memory stick på f.eks 1 gb, og sætte i computeren, og så fungere den som ekstra ram.
    Jeg vil gerne høre om sådan en gang ekstra ram fungere lige så godt som normale DDR ram i spil.


    Lmg.

  • Det er ikke alle USB RAM der virker som readyboost, mener at have læst at Vista tester RAM og hvis den ikke lever op til nogle standarder som vista har sat op virker det ikke.


    Jeg købte en 2 GB Kingston Data traveller i håb om at det ville virke, men de første 1½ måned nægtede Vista at bruge det som readyboost, men efter en opdatering virkede det pludselig :)


    Har kun testet det en enkelt gang med PCmark05 og der gav det mig lidt over 800 point mere :)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Hej igen.


    nu vil jeg gerne høre om nogen ved, hvilken type eksterne ram der er de hurtigste, og er der forskel på hastigheden på 2GB memory stick?
    Jeg har købt en bærbar med 5 i en kortlæser, derfor vil jeg vide hvilken slags ram er de hurtigste.


    Mvh.
    Lmg.

  • Hej.


    Jeg har fået en pc med Vista, vor der fulgte en usb stick på 1gb ram med.
    Når jeg sætter den i kommer readyboost menuen frem, men hvordan kan jeg se at computeren bruger de ekstra ram, fordi når jeg kikker på computeren får den ikke ekstra ram?

  • Quote

    Originally posted by lmg
    Hej.


    Jeg har fået en pc med Vista, vor der fulgte en usb stick på 1gb ram med.
    Når jeg sætter den i kommer readyboost menuen frem, men hvordan kan jeg se at computeren bruger de ekstra ram, fordi når jeg kikker på computeren får den ikke ekstra ram?


    Computeren får aldrig ekstra ram med ready boost, det er blot et ekstra lager som Vista kan bruge til at gemme data på da flash ram har en langt lavere søgetid en swap på en harddisk. Flash drevet fremgår i explorer som et flytbart drev - det er jo det der er tale om intet andet.


    Men du skal virkelig have en gamme pc med meget lidt ram før ready boost virker - testen her på Tweak.dk og på mange andre sider viser at ready boost kan have den modsatte effekt - og gøre systemet langsommere.