Simpelt gaming OS?

  • Hej


    Findes der et OS, med simpelt design, der er godt til at game - og intet andet (altså ressource-sparende)? Jeg tænker lidt på de systemer som div. netcaféer bruger.

  • Quote

    Originally posted by Huba_99
    Hej


    Findes der et OS, med simpelt design, der er godt til at game - og intet andet (altså ressource-sparende)? Jeg tænker lidt på de systemer som div. netcaféer bruger.


    De fleste bruger XP.. Og så har de det der lorte-software oveni.

  • Det net-cafer bruger er et program og har ikke noget med et OS at gøre ;) Jeg tror du bliver nødt til at klare dig med XP til spil. Der findes andre men de understøtter ikke så mange spil.

    Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S

  • Du kan jo tweake XP rimelig hårdt.. Hvilket kan give dig lidt ekstra ydelse.


    Jeg havde en gang en lille guide til hvordan du kunne gøre din XP maskine 100% gamer venlig.


    Men det må være til at finde på nettet, hvis det virkelig er så nødvendigt. ;)

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad
    Prøv med DOS 4.0. Det kræver jo ikke så meget, og det er ret simpelt design. Held og lykke med det..



    Super forslag. Tror faktisk jeg vil formattere maskinen i weekenden og konvertere fuldstændig til DOS. Satan det var tider. Sidde og nørde i timevis med autoexec.bat og config.sys for at tvinge de sidste få kb fri mem til at køre et eller andet møgspil.



    ---


    Linux. Man kan få en del af de større titler til at køre på Linux. Hvis man altså gider. Og har tiden til det.


    "Linux is free if you have the time" ... eller hvordan det nu lyder.


  • Men da de fleste spil skal køres i windows, skal du stadig til at emulere windows. Mon ikke det er ligeså krævende som bare at smide xp ind?

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad


    Men da de fleste spil skal køres i windows, skal du stadig til at emulere windows. Mon ikke det er ligeså krævende som bare at smide xp ind?


    Ja men hvis du sparer pengene og kører linux, så kan du jo købe spil for de penge du ellers ville have brugt på OS'et!


    høhø

  • Jeg har en specialinstallation af winxp til en virkelig krævende flysimulator.


    Det er winxp sp1, da sp 2 hovedsagelig består af diverse netsikkerhedsrutiner.


    Desuden har jeg disablet en masse af de services, der ellers starter automatisk med windows.


    Til det har jeg brugt denne guide.


    http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm


    Så er der selvfølgelig ikke virusscanner og en masse andre sikkerhedsprogrammer der kører i baggrunden.


    Og så er netkortet disablet for at den ikke skal blive fyldt med virus.

  • Man skal mere tænke på hvilket OS der kører bedst med drivere.. og for tiden er det XP.
    Om i 2001 var det Win9x frem til 2002, og om 2 år er det vista.. jeg aner ikke hvad jeg skal gøre til den tid for Vista GUI er meget irriterende.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Quote

    Originally posted by Carlsen


    Ja men hvis du sparer pengene og kører linux, så kan du jo købe spil for de penge du ellers ville have brugt på OS'et!


    høhø


    Hvis man er linux nørd så "KØBER" man ikke spil xD


    BTW. Huba_99 er det ikke et nyt nick?

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe