Geforce 8600m GT Driver

  • Hejsa folkens,


    Jeg har lige fået mig en bærbar med et geforce 8600m GT kort i.. Jeg har Vista Home Premium installeret.


    Når jeg prøver at installere nyeste Nvidia drivers, får jeg en fejlmeddelelse om at jeg ikke har nogen kompatibel driver til det pågældende hardware!


    Nogen der har en ide om hvad der kan være galt?


    På forhånd tak..


  • Ja, Nvidias standard-driver er ikke umiddelbart beregnet til grafikkortene i bærbare.
    Nvidia henviser til producenten af den bærbare mht. drivere.


    Du kan også smutte en tur forbi http://www.laptopvideo2go.com og se om der er noget brugbart til Vista.

  • Må man spørge hvilken bærbar det er :)?

    Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S

  • Hejsa Phenomenon og velkommen til tweak.dk.


    Jeg har flyttet din tråd til Spil og Programmer da det er her drivere m.v. hører hjemme. Hvis du fremover evt. er i tvivl om hvor de enkelte tråde skal placeres kan du altid finde hjælp her, hvor du også kan finde mange andre oplysninger.


    Nu hvor jeg er i gang med at henvise til en masse læsestof vil jeg også gerne gøre ekstra opmærksom på reglerne samt hvordan du skal forholde dig til spørgsmål om kopiering her på siden.


    Skulle du have nogle spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte mig, eller en anden fra teamet, og så kan vi være behjælpelige med at svare på dem.


    Jeg håber du får en rigtig god tid her på siden, og er frisk på at dele det du ved med os andre.


    Mvh
    Heidi

  • Hejsa.


    Jeg har lige købt den nøjagtigt samme bærbar som dig og har samme problem med drivers til grafikkortet. Jeg har selv lige oprettet en tråd som beskriver mit problem lidt nærmere. Det var let nok at intallere de drivers som fuldte med min computer, men jeg kan så til gengæld fortælle dig at det er meget meget dårlige drivere som slet ikke giver grafikkortet sin bedste ydelse i 3D, openGL osv.


    De drivere du siger du har forsøgt at installere er KUN til geforce 8600 GT(altså ikke mobile versionen, og derfor kun til stationære computere). Det hjælper jo ikke os ret meget, og jeg undrer mig over hvorfor i al verden der ikke er blevet lavet nogen til bærbare grafikkort. Jeg håber virkelig inderligt at der snart bliver udgivet nogle ordentlige drivere så vi kan begynde og nyde vores hardware som vi har betalt så mange kroner for... PT bringer mit grafikkort dårligere resultater end et geforce 7600 GO - til grin? Ligner det ikke bare nvidia...

  • Jeg har nogle driver der virker.
    Giv mig en FTP så ligger jeg dem op.


    Jeg har købt en Macbook PRO og her kommer der nogle drivere med hvis man installere Vista på den.


    // Sebastian

  • Kan vi evt få nogle benchmark tal på?


    Jeg har samme problem som overstående.. jeg fandt en driver på laptopvideo2go.
    Men jeg synes slet ikke mit kort performer optimalt.


    i 3dmark06 kommer jeg op på 2100 point... men i de test jeg har læst om kortet er det over 1000 dårligere end de har opnået(opløsning 1440*900)

  • Er der noget nyt mht driver til dette kort? Jeg har lige købt en Dell Inspiron 1720 med dette grafikkort sammen med en Vista home premium, men den driver der følger med bliver ved med at crashe i Everquest 2 mildest talt frustrerende. Der er ingen driver på dell's hjemmeside og ved Nvidia henviser de bare til producenten af computeren.......