købmænd i Oblivion

  • Hej, jeg sidder midt i et spil Oblivion (The Elder Scrolls IV), og er efterhånden nået til level 18. Men jeg har nu lagt mærke til at ingen købmænd kan give mere end 1200 for ens items, kan det virkelig passe? Jeg har flere ting der står til 7-8000 i værdi, og det er da det lidt surt at skulle sælge dem for en "slik"... :boxed:


    Nogen der ved om der findes rigere forhandlere, eller andre løsninger?

  • Jeg ved at med en høj "mercantile" skill tror jeg nok, kan du investere i nogle forretninger så du kan sælge for højere.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Som jeg forstod det dengang jeg spillede var det somom at de bare ikke har/vil give flere penge pr. item, men som rac siger kan det meget vel have noget med mercantile skill'en at gøre..


    //Out - EcoPa

  • Quote

    Originally posted by EcoPa
    Som jeg forstod det dengang jeg spillede var det somom at de bare ikke har/vil give flere penge pr. item, men som rac siger kan det meget vel have noget med mercantile skill'en at gøre..


    //Out - EcoPa


    Det er lavet sådan at købmændene både kan sælge og købe, dog kan de kun købe for de penge de har. Dvs. at købmanden f.eks. kun har 600 coins, men du har en ting der er vuderet til 3000. Købmanden vil gerne købe den af dig til en høj pris, men han har altså kun 600 coins.
    Så er man nød til at investere i hans forretning hvis han skal have flere penge hver dag. Men det kræver vist en høj mercantile skill Expert eller Master.


    Jeg ved ikke om det her virker men i Morrowind kunne man købe et helt inventar fra en forhandler så han havde mange penge og så sælge den store ting, der efter vente 24 timer og sælge alt det juks du købte tilbage igen.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Nu skal jeg lige være med her: I siger altså, at få at få mere for flere penge af købmændene for mine ting, skal jeg først donere penge til købmændene? Jamen går det så ikke lige op? :boxed:

  • Når du får høj mercantile skill kan man da forhandle pris med dem...


    Men ellers er der et smart lille trick hvis du er træt af at blive underbetalt (Det er godt nok snyd men...) :D

  • Quote

    Originally posted by Mikkel
    Nu skal jeg lige være med her: I siger altså, at få at få mere for flere penge af købmændene for mine ting, skal jeg først donere penge til købmændene? Jamen går det så ikke lige op? :boxed:


    Altså forstå det nu ret, Købmanden har 1000 coins til rådighed hver 24 timer, når du har "max" mercantile skill, kan du "donere" jeg vil kalde det at investere da det er et engangs beløb der gør at han for fremtiden har flere penge per dag! :P Capiche? :P

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Originally posted by Svan
    Når du får høj mercantile skill kan man da forhandle pris med dem...


    Men ellers er der et smart lille trick hvis du er træt af at blive underbetalt (Det er godt nok snyd men...) :D


    Hehe, ok, jeg må se at få bygget noget mere mercantile skill op, lyder det til... :)


    Quote

    Originally posted by RAC


    Altså forstå det nu ret, Købmanden har 1000 coins til rådighed hver 24 timer, når du har "max" mercantile skill, kan du "donere" jeg vil kalde det at investere da det er et engangs beløb der gør at han for fremtiden har flere penge per dag! :P Capiche? :P


    Hehe, jeg havde det nu godt lidt på fornemmeren, men man har vel også lov at spørge lidt dumt nogen gange? :razz: :))




    Tusind tak for hjælpen allesammen!

  • Ved faktisk også hvordan man kan få massere og penge mens man træner mercantile:D igen det er snyd, men jeg blev træt af at jeg aldrig steg i mercantile såååå... :D

  • Quote

    Originally posted by Svan
    Ved faktisk også hvordan man kan få massere og penge mens man træner mercantile:D igen det er snyd, men jeg blev træt af at jeg aldrig steg i mercantile såååå... :D


    Jeg gider simpelthen ikke snyd af nogen art, for så føler jeg ikke at jeg gør mig "fortjent" til de ting opnår i spillet.


    Og nej, min mercantile skill er nu heller ikke ret høj, men man må jo bare være god til at sørge for at træne noget mere i det, rundt omkring. Sådan ser jeg på det. :)