Internet/Netværk i Mandrake

  • Hej..


    Så fik jeg endelig smidt en gammel spand sammen, så den kunne komme op og køre Mandrake. Men så sidder jeg jo så her og skal/vil på nettet, og ja ikke nok med at jeg er helt grøn nybegynder til Linux/Mandrake, så er jeg også til netværk og inet. Men jeg har da fundet ud af at der er det her Drac Connect mener jeg det hedder. Men den vil ikke blive online, og jeg kan ikke komme på nettet med hverken Mozilla eller nogle af de andre browsere, de er browsere ikke? :] Men jeg ved da at der følger 2 ip'er med i så'n et TDC bredbånds abonnement, men hvordan får jeg da sat op? Det skal siges at jeg hverken har router,switch eller hub. Det er bare den jeg slutter til modemet.
    Håber I kan hjælpe, og håber jeg ikke lyder alt for kryptisk. :)

  • tjaa du skal bare have enablet DHCP klienten i Mandrake så burde det virke fint - kan dog ikke huske hvor man lige gør det men det står sikkert i manuellen ;)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Originally posted by marquis1
    Hej..