Vista til erhvervsbrug

  • Skal have købt mig et OS til min computer som skal indeholde alle regnskaberne.
    Og kan se på edbpriser at vista er billigere men tør man bruge det?
    Ville være kold i måsen hvis det bare til pjat og pjank men er ikke så vild med det, når det skal bruges til regnskaberne. Da jeg synes at jeg har hørt megen forskellige holdninger til det.


    Hvad siger i derude bag skærmen?

    CPU: Athlon xp 64 3700+ San Diego@2750
    KØLER: Thermal Take Big Typhoon
    MOBO: Asus A8N32-SLI Deluxe
    RAM: 2GB kingston KVR400X64C3AK2/2G Dual channel@229mhz
    GFX: Inno 7800GT Pci
    GFXKØLER: Artic Cooling NV Silencer Rev 3
    SKÆRM: Medion 20.1 Widescreen TFT
    KABINET:Raidmax scorpio 668

  • Min personlige erfaring med vista er at det tager lidt længere tid at få til at virke ordenligt (finde drivers osv.), og man skal lige vende sig til det. Men efter en kort tilvendingsperiode skal jeg aldrig tilbage til XP.


    Vista er efter mine personlige oplevelser langt mere stabilt end XP, har endnu ikke oplevet at programmer (udover IE7) er lukket ned at uforklarlige årsager.


    Kort fortalt - Vista er godt.


    Mvh Stubkier

  • Hvis man ikke sidder og roder med Drivers, Software og hardware der ikke er beregnet til Vista - Så køre det klippe stabilt ( I mit tilfælde )


    Har da hørt mange horror stories hvor det crasher en del og mange BSOD's. Men mange gange skyldes det også folk ikke ved hvad de laver helt præcist.


    Jeg stoler 100% på Vista.


  • Jeg vil nu ikke mene at Vista er langt mere stabilt end XP, tværtimod, hvertfald i mit tilfælde.

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.