Vista allerede forældet!?

  • http://epn.dk/teknologi/it/article950071.ece


    Det virker lidt skuffende at MS ikke på nuværende tidspunkt har desginet deres styresystem til at kunne håntere mere end 4 kerner, eller i det mindste relativt "enkelt" kunne opdateres til dette.


    Som udviklingen går i øjeblikket virker det da helt absurd. 4-kerne-processorer er allerede på markedet, og deres andel vil nok stige voldsomt i løbet af året. Processorer med flere kerner vil nok meget snart dukke op (inden for 1-1½ år), og på det tidspunkt vil VISTA allerede være forældet.


    Vil det sige at vi skal forvente endnu et stort "nyt" styresystem fra MS indenfor 1-2 år? og i givet fald hvorfor skulle man så skifte til VISTA nu, når der alligevel højst sandsynligt går omkring 5-6 måneder før de værste børnesygdomme er væk (SP1 + evt SP2)?


    Er det bare mig, eller er det ikke lidt kortsigtet at udvikle et styresystem som ikke uden en total ombygning kan klare mere end 4 kerner?


    /ask

  • Det er fanneme til grin... Både at der ikke er Quad support i Vista og at der kommer et nyt OS allerede om 2 år (Hvis det passer)

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Quote

    Originally posted by nano
    Det er fanneme til grin... Både at der ikke er Quad support i Vista og at der kommer et nyt OS allerede om 2 år (Hvis det passer)


    Der er jo quad support, men derover er der problemer.

  • Var det ikke meningen at Vista/longhorn skulle komme ud i 2003? Så tror jeg den teknologiske udvikling var for hurtig, så de blev nødt til at starte helt forfra. Bare ærgerligt at det ikke er blevet bedre. Jeg skal ikke have vista før børnesygdommene er overstået.


    Tania

  • Quote

    Originally posted by Tania
    Var det ikke meningen at Vista/longhorn skulle komme ud i 2003? Så tror jeg den teknologiske udvikling var for hurtig, så de blev nødt til at starte helt forfra. Bare ærgerligt at det ikke er blevet bedre. Jeg skal ikke have vista før børnesygdommene er overstået.


    Tania


    Tror det var 2005. Mener vista er 2 år forsinket.

  • Quote

    Originally posted by Firedog
    ja hvis det er sandt, så er det fandme til grin..
    hva sker der for at lave et nyt OS der er "dårligere" ??


    dårligere??? hvad mener du med det?


    Vista er ikke dårligere?


    Thomas

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Quote

    Originally posted by |KTS|
    Så vidt jeg ved har microsoft allerede planlagt et nyt styresystem til 2009. Det skulle vidst hedde "Vienna".


    Præcis, den skulle indeholde alle de funktionaliteter, som Vista oprindeligt skulle have haft.

  • Fra et af de ovenstående links:


    Q: So is Vienna going to be a major Windows version?
    A: No. Windows Vista was a major release, and Vienna will be a relatively minor, or interim, update. Microsoft is currently on a development path where every other Windows version is a major release.


    Q: When will Vienna ship?
    A: Microsoft currently plans to ship Vienna in 2009, about two to two and a half years after Vista. The next major release of Windows is expected two years after Vienna, in 2011. (Windows Server updates are on a similar cycle.


    Tror ikke vi skal regne med andet end vista de næste 5 år som jeg forstår det...

  • Nu er det ikke fori jeg ved meget om det med PCer og jeg skifter da ikke så tit ud i det jeg har det er der ikke penge til men er levetiden på en pc ikke omkring 2 år for tiden mit mobo er 2 år og jeg kan ikke engang købe en cpu til det og nu kommer det der måske lyder lidt for retskaftent men så er det vel ikke den samme pc længrer hvis jeg skifter det ud og så skal man jo aligevel købe nyt os system til pcen ifølge ms i husker vel nok et windos til en pc man må ikke flytte det med og så kan det vel være ligegyldigt om det heder noget nyt.
    der er så selvfølig problemet med bugs og det men det er vel mere noget med at industrien er lidt råden på det område der er jo ikke nogle der ville købe en bil hvis den manglede et hjul eller bare gik ud for hver 100 km og lige skulle slukkes og startes igen.


    Rolloboy

  • Quote

    Originally posted by DKsDEVIL
    vista køre perfekt med quad core.


    det største problem er sådan set at ikke beget software kan udnytte quad core eller dual for den sags skyld.


    Der er jo heller ikke spørgsmål ved 4 kerner. Problemet er at dette er maks af hvad vista kan understøtte uden en større omskrivning. 8 kerner er på vej og forventes i handelen inden for det næste års tid - det ville være lidt en bet for MS hvis disse ikke vil kunne bruges med vista, som i givet fald vil tvinge folk væk fra MS hvis man ønsker at udnytte mere end 4 kerner.


    /ask

  • ja jeg er nu glad for at jeg er medlem af det der e academi da at jeg så kan få vista gratis hvor at mit det så er fra

  • Quote

    Originally posted by jacobask


    Der er jo heller ikke spørgsmål ved 4 kerner. Problemet er at dette er maks af hvad vista kan understøtte uden en større omskrivning. 8 kerner er på vej og forventes i handelen inden for det næste års tid - det ville være lidt en bet for MS hvis disse ikke vil kunne bruges med vista, som i givet fald vil tvinge folk væk fra MS hvis man ønsker at udnytte mere end 4 kerner.


    /ask


    Jeg tror nu at der måske kommer opdateringer til Vista der gør det i stand til at håndtere 8++ kerner... Sådan noget kommer måske med SP1 til Vista...


    Indtil vider har jeg ikke haft problemer med Vista, og jeg mener at det er meget bedre end XP... man skal jo bare lige lære at bruge det fuldt ud... og så ville det ad også være røv hvis MS lavede et OS der lignede XP... Der skal jo være en udvikling...


    Men moden siger jo også at man skal være mod MS... Sådan noget fis... bare fordi de kan finde ud af det der