"oldschool" gaming

  • Hey folkens .
    Nu er der jo så meget hype om harware vista og hvor vildt grafik man nu kan trække.
    Så er det jeg undrer mig lidt, er der andre som mig der hellere kaster sig over et spil af ældre dato ??
    Har selv lige Kødt "deus ex invisible war" "doom 3"og carmageddon 2 og 3.
    Og jeg kbna da godt finde på at tage en lille shootout i doom 1 og 2 en gang i mellem....


    Hygge Dwmc

  • Ja, jeg har med jævne mellemrum i de sidste 10-12 år hevet Colonization frem. Jeg har dog ikke spillet det de sidste par år da jeg ikke længere kan finde det i mine skuffer. Er bange for at jeg er kommet til at smide det ud.
    Civilization III bliver dog stadig spillet. Jeg har også IV'eren men den kører ikke så godt på mit system.


    Og ind imellem bliver der da også spillet ting som Tetris o.lign.


    -Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Spiller stadigt en masse RA2, starcraft og til tider tiberian sun. Der er noget over disse "gamle" spil som ikke kan erstattes. Settlers kommer da også frem en gang imellem.


    /ask

  • Der er et eller andet over de gamle spil, som gør at man ikke kan ligge dem fra sig. Spiller selv


    -Baldursgate 1
    -Settlers 3
    -Colonization (som kan hentes som friware)
    -Dynablaster
    -Atomic boomber man


    Har også lige haft det første prince of persia inde - men blev sur da jeg ikke kunne finde ud af det, og man kan ikke gemme hvad er det for noget :D


    Mvh Stubkier

  • Spiller Red Alert 2 til tider. Det spil har bare en humor og charme, som få kan hamle op med..


    Spiller også Heavy Weapen (et arkadespil fra oldtiden) på Xbox, det' skideskæg :P

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

  • Det hænder ja.


    Sidste år spillede jeg pludselig en del det gamle Transport Tycoon Deluxe.


    Har også gamet en smule Starcraft, dog ikke fordi 2'eren er på vej. Det var før det blev officielt.


    Har også hevet det gamle Dungeon Keeper frem fra under sengen, som jeg håber at kunne installere og spille lidt.


    Sidste år havde jeg også gang i min gamle Amiga 600, så det var totalt old school, men nostalgi og underholdning i stor grad.


    Selvom Settlers 2 10 års jubilæum er rimelig nyt, så er det skam også ret nostalgisk at spille. Har dog smidt den gamle 2er ned i kælderen. Den nye er bare bedre, i hvertfald grafisk.

  • har stemt nej, da min tid slet ikke er til det. Der kommer hele tiden en masse nye fremragende spil, som jeg hellere vil prøve, og når jeg har gennemført et spil tager jeg det ikke frem igen. :D

  • voted - JA
    spiller stadig CC3(close combat) på lan med kammerat
    hylende morsomt at slå hinandens tropper ihjel( ww2 spil)
    Deltafore LAnd Worrier på nettet.
    Jagged Alliance/Panser General 2/3 - når man sidder og stener


    men spiller mest nye spil - som Stalker for tiden.

    PC: Defini Mini, Asus GENE VIII Maximus, 6700 K , Noctura 12S, 2 x 8 gb Vengance 3000 MHz


    Samsung pro 850, GTX 970 KFA 2 , 750 W psu EVGA G2


    Server/TV PC:Silverstone Sugo SG05 Black,Intel H57 M-ITX mobo 2x2 gb ram
    slimdvd, 80 SSD+ 1500 gb lager

  • begyndte i mandags med at spille Starcraft - Brood War igen det er vold fedt online

    This post has been edited 176 time(s), it was last edited by FarFar^


    The Answer to Life, the Universe, and Everything = 42

  • Et spil som Codename Eagle er sgu også sjovt at hive frem til LAN! Det er jo "det første battlefield" spil, fra skaberne af battlefield serien DICE! Det er møg hamrende underholdende....

  • Jeg sidder for tiden og nørder Campaign i Heroes Of Might And Magic III, der udkom i 1999 hvis jeg ikke tager meget fejl. :))


    Jeg regner dog med at få gang i Heroes Of Might And Magic V snart, istedet for. Jeg venter bare på et bundkort til mit nye system. :)