Vista Ultimate

  • Jeg har installeret Vista på min nye maskine.
    En ting der undre mig er, at harddisken ofte kører helt vildt, selv om jeg intet laver.


    -----------------------------
    Gigabyte GA-965P-DS4
    C2D E4300 Scythe INFINIT
    2 GB PC6400
    ASUS 8800 GTX 768
    Samsung SyncMaster 930BF
    Thermaltake Toughpower 750W PSU
    WD Raptor 74 GB, SATA + 400 GB

  • Det er indexering af harddisken der er slået til - det er den største synder til at den kører vildt engang imellem.
    Det er sådanset meget smart og til for at hjælpe - går du ud og søger efter en specifik fil på harddisken et af de steder den har indexeret, så finder den filen på et par sekunder.


    Du kan se mere om hvad jeg snakker om ved at gå ind under kontrolpanel og søge efter ordet index (jeg aner ikke hvad den hedder i den danske version) - så dukker der nogle forskellige indstillingsmuligheder op hvor du bl.a. kan se hvilke mapper det drejser sig om eller slå det helt fra.

  • Det er fordi Ultimate er pisse smart.... Det laver automatisk sikkerhedskopier af dine filer, kan ikke lige huske hvad det hedder præcist. Hvis du fx har rettet i et word dokument, så gemmer den automatisk tidligere versioner. Det samme med alle filer der kan redigeres.


    Prøv at højreklik på en fil og du kan se en ny menu hvor du kan vælge version.

    C2D E6600 3,0gHz m. Scythe Infinity Køler
    EVGA Geforce 8800GTS 640mb GDDR3 ram
    OCZ SOE ed. pc7200 2gb DDR2 ram
    Foxconn bundkort med 1066mhz fsb og 800mhz ddr2 slots
    Maxtor 160gb Hiper 530W PSUHD
    Samsung SyncMaster 206BW, Logitech MX Revolution, Logitech G11

  • Quote

    Originally posted by Ghe2
    Dette er kendt....og grunden til jeg solgte min Raptor......købte en lydløs Samsung og efter det har jeg glemt alt om det....


    Hvis man har en Raptor og er ved at blive sindsyg af støjen - så er løsningen en SilentStar boks.
    -det er en super effektiv støjdæmpningsboks, med mulighed for vandkøling (for en Raptor disk bliver ret hed hvis du lukker den inde)


    Det har jeg selv gjort, da jeg også var ved at blive lidt irriteret på larmen..