BSOD ved overførsel af filer

  • Sidder nu og får store grimme pletter i hovedbunden af at rive alle mine hår ud pga. det her. Har endelig fået installeret windows og de nyeste drivers til det hele, men hver gang jeg vil kopiere fra den ene S-ATA harddisk til den anden eller fra en af hans IDE-Harddiske til en af hans S-ATA harddiske, så får jeg BSOD. Er det harddisken der er problemet eller hvad kan det være?


    Specs er som følger:
    ASUS M2N-32-Sli Deluxe
    AMD64 4200+
    1GB G.Skill DDR2 PC-5400 (F2-5400PHU2-1GBNT) (Dual Channel Kit)
    WinFast 7900GS
    2x320GB WD S-ATA (WD3200KS) harddiske


    Jeg har fint kunne installere drivers og det hele, men nu kommer det her (han havde det også med hans MSI K9N-SLi)


    Thanks in advance


    :edit: Samtidig ville det være godt at få fjernet "Safely Remove Hardware" ikonet ved uret (har sat harddiske til optimize for Performance)

    Intel Core i5 2500K @ 4ghz - Corsair H70 Hydro
    ASUS P8P67 Pro - 8GB Corsair XMS3-12800 CL8
    Asus Radeon R9 280X DirectCU II
    Samsung 840EVO 500GB - 1xWD Blue 1TB

    Corsair HX620 - Lian Li PC-60FNWX

    Rettet 2 gange, sidst af RaZoR ().

  • Har du googlet fejlkoden du får sammen med den blå skærm ? det giver tit et clue om hvor man skal lede efter fejlen.


    Du kunne også prøve at smide en DVD film eller et eller andet som fylder godt i det optiske drev og se om du også får fejlen når du kopierer fra DVD-Drev til harddisk.


    Har du tjekket om der er en ny bios som retter noget ? opdateret ALLE drivere med den nyeste fra producentens site ?


    *edit* Jeg ved MSI har haft problemer med en modstand på det MSI bundkort som din makker har, men kun de første revisioner....der fik man BSOD når man kopierede store filer over onboard netkort, eller havde en DVD-Brænder monteret.....men KUN med X2, altså dualcore...det virkede perfekt med singlecore.....men dette problem har jeg ikke hørt om på Asus bundkort (endnu :9xo )


  • Jeg har prøvet at smide en CD i DVD-Drevet og kopieret det hele over uden fejl. Jeg kan fremtvinge fejlen ved at kopiere noget fra Harddisk til Harddisk, men har endnu ikke fået den frem fra DVD til Harddisk. Hver gang den kommer, så stopper overførslen og windows fryser i 5sec inden BSOD kommer.



    Fejlkoden: 0x000000F4 (0x00000003,0x86205C08, 0x86205D7C,0x805D13B6)


    Ved at søge på google fandt jeg ud af, at det godt kan være en ramfejl (udfra de tal jeg får). Prøver at søge videre for, at se om der kommer flere ting frem.

    Intel Core i5 2500K @ 4ghz - Corsair H70 Hydro
    ASUS P8P67 Pro - 8GB Corsair XMS3-12800 CL8
    Asus Radeon R9 280X DirectCU II
    Samsung 840EVO 500GB - 1xWD Blue 1TB

    Corsair HX620 - Lian Li PC-60FNWX

  • Efter at have prøvet med andre ram har jeg fundet ud, at det ikke er rammen der er skyld i det, da jeg får samme fejl på ram, som jeg ved virker (mine egne). Jeg kan ikke få fejlen frem, når jeg kopierer fra CD/DVD til Harddisk, men kun når jeg kopierer fra Harddisk til Harddisk. Er det harddisken/harddiskene der er døde eller hvad kan ellers være problemet?


    Thanks in advance

    Intel Core i5 2500K @ 4ghz - Corsair H70 Hydro
    ASUS P8P67 Pro - 8GB Corsair XMS3-12800 CL8
    Asus Radeon R9 280X DirectCU II
    Samsung 840EVO 500GB - 1xWD Blue 1TB

    Corsair HX620 - Lian Li PC-60FNWX

  • Quote

    Originally posted by RaZoR
    Efter at have prøvet med andre ram har jeg fundet ud, at det ikke er rammen der er skyld i det, da jeg får samme fejl på ram, som jeg ved virker (mine egne). Jeg kan ikke få fejlen frem, når jeg kopierer fra CD/DVD til Harddisk, men kun når jeg kopierer fra Harddisk til Harddisk. Er det harddisken/harddiskene der er døde eller hvad kan ellers være problemet?


    Thanks in advance


    Har selv haft en tilsvarende problem. Så snart jeg begyndte at søge eller flytte rundt med filer på min gamle PATA disk kom der også blå skærm. Kunne godt se filerne, men ikke bruge dem til noget.


    Jeg skiftede disken ud, og problemet var løst. Har du tjekket om kablerne sidder ordenligt?


    Mvh Stubkier


  • Jeg har checket om de sidder ordenligt ja. Han kan også godt bruge filerne (til dels) og installere ting på harddiskene uden problemer. Kører i øjeblikket en Diagnostic test med et program fra Western Digital for at se om der er bad sectors.

    Intel Core i5 2500K @ 4ghz - Corsair H70 Hydro
    ASUS P8P67 Pro - 8GB Corsair XMS3-12800 CL8
    Asus Radeon R9 280X DirectCU II
    Samsung 840EVO 500GB - 1xWD Blue 1TB

    Corsair HX620 - Lian Li PC-60FNWX