Behold XP, eller køb Vista?

  • Når basørene er til det, er det så værd at hoppe hen på Vista-vognen??
    Hvis ja, så bliver det enten Premium eller Ultimate.


    Men hva med 64bit??
    Hva nu det?
    Nogen fordele?
    Ulemper?
    Hvorfor har man ikke kun lavet det, hvis det er bedre?


    Får jeg dårligere ydelse i spil?
    Er der rettet en masse startup-fejl?
    Er der stadig mange fejl?


    Sidder pt. med XP Pro.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Nej, at hoppe på vista vognen er bestemt ikke det værd endnu.


    Specielt ikke når vi taler gaming for der er Vista (både 32 og 64bit) langt bagefter.


    Men skal man vælge, er det da klart 64bit da det er fremtiden.
    Der er dog flere småproblemer lige pt. med 64bit vista end 32bit vista, men sådan er det jo.


    Der er mange programmer som ikke lige fungerer med 64bit (både xp64 og vista x64) med småting i registry men ellers kører programmerne vel fint nok.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

    Rettet en gang, sidst af Azjo ().

  • Vista Fordele:
    Lækkert design
    DX10 (dog ikke relevant pt)
    Nogle småting der gør hverdagen nemmere


    Vista ulemper:
    Har nogle bugs ikke det helt store her hos mig
    Sluger en del flere ram
    Ukompatibilitet med ældrer programmer


    Og 64-bit hjælper nada skulle give mere ydelse teoretisk set men det gør det stik modsatte sluger så mange ram så 2GB ikke er nok...


    PS køber man Retail eller Retail upgrade så får man både 32 og 64-bit...

  • Godt nok er jeg en stor tilhænger af Vista men hvis du ikke køber en ny maskine hvor Vista følger med ville jeg sige at du skal vente til SP 1 kommer. Så er der fixet en masse og det kører mere smooth.


    64 bit versionen er mere inkompatibel end 32 bit versionen, den fylder også mere og tager flere resourcer, men den er helt klart at fortrække da den i lange løb er bedst.

  • Jeg oplever overhovedet ingen problemer med vista 32, og i spil er ihvertfald Nvidias drivere til 8800 + vista 32 ret godt med i performance på nær et par enkelte spil.


    Og hvis du vil gøre det lidt billigt så køb en upgrade til din XP som jeg gjorde, det kostede mig 790,- for 32 bit udgaven, og efter at have været inde og bestille en cd med 64 bit på microsofts HP til lige omkring 85,- har jeg nu begge versioner 32 + 64 bit til under 900,-

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

    Rettet en gang, sidst af Malk ().

  • Jeg har prøvet Vista et par gange, men er vendt tilbage til XP hver gang. Ærgeligt synes jeg, da jeg godt kan lide Vista´s design.


    Men jeg kan bare godt li´ at få mest performance ud at mit hardware, og synes ikke det flotte design er så vigtigt, når man ikke kan køre spil ordentligt.


    [URL=http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2097008,00.asp]Vista vs XP[/URL]

  • Umidelbart har jeg haft færre problemer med Vista, end jeg havde med XP da den landede.
    Installerede Home Premium (32-bit) i går, og det gik 112% smertefrit.
    Der er allerede kommet en pæn stak rettelser til den, som den så henter selv.
    Denne gang valgte jeg at bruge lidt tid på den guide der ligger her på siden, så jeg fik slået nogle af de mange ting fra jeg ikke har behov fra.
    Min eneste anke er, at mine genvejstaster p.t. ikke virker. Har smidt en mail til Zepto, og håber de har en løsning på dét lille problem.
    Jeg købte Vista med til Zepto´en udelukkende fordi jeg godt ville prøve noget nyt, efter at have kigget på XP i 5 år.
    Hvis du har mulighed for det, så ville det bedste være, at prøve en maskine der matcher din egen, som har Vista installeret.

  • Lyder da så alt i alt som om jeg skal vente til i hvert fald SP1 kommer.
    Troede ikke der var så mange fejl på det.


    Og at jeg mister 10fps i lidt spil, ville nu ikke genere mig, da det i forvejen kører så godt at jeg ikke ville bemærke det.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Fedt at sammenligne den nuværende Vista med XP dengang det kom ud ... Giver jo meget mening :crazyeyes:


    Skal man sammenligne, så hold det du vil sammenligne i NUTIDEN ...


    Behold XP


    Rolig nu, Jacob.
    Alle himler op om alle de fejl/mangler der er med Vista, som om det er et enestående tilfælde med et nyt OS.
    Jeg pointerede bare, at det ikke er noget nyt fænomen.

  • Synes vista køre more or less fejlfrit på min pc 8)


    og med 2 gb ram vil jeg sige du for mer ydelse ud af vista 32bit end xp pro!

    1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
    1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
    2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
    1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
    1x Corsair TX V2 850W PSU

  • Jeg sidder på HP bærber og har installeret vista ultimate.Jeg har lavet en dual boot så jeg kan vælge både vista og xp. Det skal siges at jeg kan ikke bruge nogen småting som f.eks webcam'et pga jeg skal have opdateret bios, men ellers så har jeg ikke oplevet så mange problemer. Er faktisk blevet glad for vista og regner med at beholde det og så have xp som backup.

  • Beholder XP det næste lange stykke tid, eneste grund jeg pt. har til at skifte skulle være DX10, men det er jo ikke aktuelt endnu :)

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Hvis jeg som PaW installerer begge dele, går det så ud over andet end pladsen på disken?

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Hey, sad lige og læste om det her, da jeg har overvejet om jeg skal købe xp eller vista med min nye computer, og så faldt jeg lige over DX10, hva er det helt præcist? :cheers: