Mikrofon i vista

  • Hejsa tweak...


    jeg er netop blevet den heldige ejer af et nyt system, og når jeg nu var igang tænkte jeg, vista, det kan jeg også lige så godt investere i, fair nok det kører som smurt ind til jeg skal bruge min mic, så kan jeg bare ikke få det til at virke...:S


    jeg kører med soundblaster x-fi gamer.


    håber der er nogen der kan hjælpe mig

  • jeg kan ikke rigtig finde noget sted at decideret "enable" den, men der under Kontrolpanel/Lyd/optagelse
    der er min mikrofon, men den siger den ikke er tilgængelig selvom jeg har smækket mikrofonen til:S

  • Det står der også ud for min mic, men den virker fint alligevel.


    Gå ind i kontrolpanel og vælg "lyd"


    Vælg "højtalere" og vælg "egenskaber"


    Scroll så ned til microphone og se om der er et lille rødt symbol over højtaler symbolet:


    [Blocked Image: http://i146.photobucket.com/albums/r280/Mdj71/Unavngivet-5.jpg]


    Prøv så at teste microfonen i windows egen lydoptager.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

    Rettet en gang, sidst af Malk ().

  • super nice, nu har jeg fået mikrofonen til at virke, lidt for godt endda.... den virker nemlig hele tiden lige nu, det vil sige alt lyd der er omkring mig, det bliver gengivet i mine høretelefoner/højtalere... hvor slår jeg det fra, så den kun virker når den rent faktisk får besked på det ;)

  • Problemet har jeg selv haft nogle gange men jeg kan desværre ikke sige dig hvad der er galt eller hvad du skal gøre.


    Men prøv at geninstallere lyd driver og det program du skal bruge mic i.


    Nu ved du idet mindste at mic virker.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr