GMAIL og OUTLOOK2007 synk

  • Hej,


    Jeg har Gmail og det virker jo fint :)


    1 stationær og 1 bærbar
    - de har begge det til fælles at der er installeret oulook2007 og at de begge er konfigureret til min ene og samme gmail email.


    Den klient/oulook der er tændt modtager derfor emails fra gmail ved "send/modtag"


    Hvordan synkronisere min stationær og bærbar ? Ved at man under "instillinger" på gmail.com, kan fixe, så den næste klient er logger på, henter ALT, men det er ikke det jeg efterlyser.


    Jeg er interesseret i at kunne arbejde uafhænging fra min staionær, som på min bærbar.


    Så jeg har de samme sendte mails, indbakke og kladder på hver klient.


    Hvis dette en instilling der skal laves om på via outlook, så leder jeg samtidig efter synkronisering af kalender og kontaktpersoner.


    Fyr den af !


    /Jesper

  • Du kan bare sætte Outlook op til at lade mails'ne blive liggende hos Gmail, så kan du få dem på begge PC'er.


    Du gør det under indstillinger for din Gmail mailkonto i Outlook.

  • Er det ikke det at han skriver at han går? Problemet er at få andet end indboxen med, idet det SVJH ikke kan klares med en pop konto.


    /ask


  • Det kan du ikke.


    Den eneste mulighed er at lede efter et program der kan gøre det for dig over LAN mv
    http://www.google.dk/search?hl…nchronize+outlook&spell=1


    Den nemmeste måde at arbejde uafhængig på flere maskiner er jo netop at LADE VÆRE med at bruge Outlook og ligende mail-programmer ... Det er jo fordelen ved webmail ... At man ikke arbejder lokalt.

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Det kan du ikke.


    Den eneste mulighed er at lede efter et program der kan gøre det for dig over LAN mv
    http://www.google.dk/search?hl…nchronize+outlook&spell=1


    Den nemmeste måde at arbejde uafhængig på flere maskiner er jo netop at LADE VÆRE med at bruge Outlook og ligende mail-programmer ... Det er jo fordelen ved webmail ... At man ikke arbejder lokalt.


    Alternativt kan man finde en mail med imap istedet for pop, så kan man sagtens få det til at virke - jeg har brugt det sådan gennem længere tid. Det er det samme jeg har på min stationære (med thunderbird) som jeg ser på den bærbare, og som jeg ser med webmail.


    Hvor du finder en imap konto er så en anden side af sagen - jeg har min egen mailserver kørende så jeg ved det faktisk ikke selv.


    /ask

  • Quote

    Originally posted by jacobask
    Er det ikke det at han skriver at han går? Problemet er at få andet end indboxen med, idet det SVJH ikke kan klares med en pop konto.


    /ask


    Tjoo, nu du siger det. Det var bare ikke lige sådan jeg forstod det i første omgang. ;)