CSS problem: hl2.exe crasher KUN i CSS

  • Ja, det lyder mærkeligt, men når jeg prøver at gå ind på en server eller starte mit eget game i counter strike source så får jeg den std. windows fejlmeddelse med at hl2.exe er stoppet med at fungere.


    Historien:
    Jeg formatterede min C: partition idag men ikke min M: partition hvor Steam folderen ligger så det skulle stadig virke efter jeg havde geninstalleret Xp (den procedure har jeg lavet utallige gange med succes), men når jeg så ville spille fik jeg førnævnte problem.


    Fair nok tænker jeg, det nok nogle filer der er gået tabt under formateringen, så jeg sletter steam mappen, installere steam igen og hl2 incl source fra min hl2 cd (eller 5cd'er hehe).


    Steam, hl2 og css opdateres 100% og jeg går ind i css og vil spille, MEN NEJ....problemet er der STADIGVÆK.
    Det bekymrer mig lidt, men jeg kommer i tanke om at jeg engang havde et problem med at hl2 frøs under loading hvor løsningen var en speciel nvidia driver, så jeg fjerner den nyeste driver, installere den specielle, og opdatere dernæst til nyeste igen (som jeg gjorde da jeg havde hl2 problemet den gang) men det virker STADIG IKKE....


    Har forsøgt at søge på http://www.steampowered.com 's support forums, men kan ikke finde nogen problemer der ligner mit :(


    Hvad fanden kan der være galt her? Nu kl. halv 2 og jeg er pisse træt....Håber der er nogen kvikke brugere der kan komme med den magiske løsning for jeg er godt nok blank.


    EDIT: Eneste jeg kan komme i tanke om der kunne være problemet er at jeg måske ikke har fået fjernet alle gfx drivere da jeg skiftede til gamle version? I så fald, hvordan gør man det?
    Har nu aldrig haft det problem, men det kan vel ikke udelukkes....

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

  • Quote

    Originally posted by Wolf_of_dk
    tror du bliver nødt til at fjerne HL2 helt det var jeg ihvert fald nødt til sidste gang


    Har jeg jo prøvet...

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Prøv at tjekke dette i registry:
    [HKEY_CURRENT_USER\Software\Valve\Source\cstrike\Settings]


    Er der noget der? Hvis ikke, kan jeg sende dig min .reg så du har nogle standard settings.
    Normalt burde det ellers sætte sig selv til default når den starter første gang i en ny windows.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Quote

    Originally posted by Azjo
    Prøv at tjekke dette i registry:
    [HKEY_CURRENT_USER\Software\Valve\Source\cstrike\Settings]


    Er der noget der? Hvis ikke, kan jeg sende dig min .reg så du har nogle standard settings.
    Normalt burde det ellers sætte sig selv til default når den starter første gang i en ny windows.


    Hvad mener du med std. settings? grafik osv?
    I så fald, så er problemet der også med helt std. settings under video settings.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Settings ligger i registry, så hvis den er tom første gang den starter.. så laver den jo default setings.


    Hvornår er det ligepræcist problemet opstår?

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Quote

    Originally posted by Azjo
    Settings ligger i registry, så hvis den er tom første gang den starter.. så laver den jo default setings.


    Hvornår er det ligepræcist problemet opstår?


    Ja default settings er prøvet uden held :)


    Problemet opstår lige når den er færdig med at loade i den der load bar og er på vej til at "åbne op" så man kan komme ind og spille/vælge team osv...



    Nu har jeg prøvet følgende:


    Brugt drivercleaner til at fjerne alt nvidia, dernæst genstarte, installere den specielle driver der jeg snakkede om, prøvede css uden held, opdaterede så til nyeste driver som jeg også plejede før, og stadig uden held.


    Hentet css HELT fra starten af igennem steam uden brug af CD'erne. Uden held.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2