Filflytning over lan.

  • Herhjemme råder vi over flere computere. Dog er der et stort problem, vores trådløse netværk sætter ofte ud, bare et halvt sekund eller lignende. Men det er nok til at afbryde overflytningen af en fil. Dermed er det umuligt at overflytte store filer eller mapper.


    Jeg har derfor brug for et program så jeg kan overførlsen ikke afbrydes, men nærmere "sættes på pause" ved afbrydelse af forbindelsen. Lidt ligesom når man henter noget fra fx. bittorent.


    Kan en almindelig ftp-server/klient sættes op til Lan? Hvis ja, hvilket program skal jeg bruge? og skal jeg vide noget specielt?
    Er der andre gode ideer til hvordan jeg kan få overflyttet større filer?


    -Jonas

  • Ville nu sige det mest praktiske ville være at give 500 kr. til en ny trådløs router ;) Så kan du bare overføre.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Det ville klart være en ide at se efter en anden trådløs router/eccespoint. Hvis mange af computerne er stationære ville jeg dog selv foretrække at lave kablet netværk imellem disse. Det giver en helt anden hastighed og stabilitet!


    Alternativt så findes der en del gode freeware FTP-servere (windows XP har en inbygget i IIS). Det er dog en del tid siden jeg sidst havde brug for at sætte en op, men søg lidt på google og der skulle gerne komme nogle muligheder.


    /ask

  • der findes "Transfer" programmer som "husker" hvor meget der mangler og genoptager flytningen efter forbindelsen kommer tilbage.. et af dem hedder Totalcopy.


    Prøv det..

  • Quote

    Originally posted by w00tage
    der findes "Transfer" programmer som "husker" hvor meget der mangler og genoptager flytningen efter forbindelsen kommer tilbage.. et af dem hedder Totalcopy.


    Prøv det..


    Præcist hvad jeg ledte efter, tusind tak :)

  • servers:


    bulletproof ftp server (win32 - ftp program for newbies)


    raidenftpd ftp server (win32 - sikre hastigheder på ~11,5 MB/sek ved 100Mbit kablet netværk)


    clients:


    flashfxp (win32 fto klient. nem at gå til og bruge) trial med nedtællingstimer


    totalcmd (win16/32/64 - ftp klient full version for den krævende bruger) freeware med reklame


    windows commander (win32 - en skrabet model af ovenstående) freeware med reklame



    Du skal være opmærksom på at de fleste trådløse routere køre hastigheder som 54Mbit/s og giver dig derfor kun 50% udnytte af dine 100Mbit/s netkort.


    Kablet (Lokan Area Network) er derfor at fortrække til hver en tid.


    Held og lykke!


    /Jesper

  • Quote

    Originally posted by jeno
    Du skal være opmærksom på at de fleste trådløse routere køre hastigheder som 54Mbit/s og giver dig derfor kun 50% udnytte af dine 100Mbit/s netkort.


    Udover dette er de 54Mbit til deling mellem alle (både op og ned) samt der kommer en del overhead på den trådløse protokol, så forvent ikke overførselshastigheder meget over 35-45% af de 54Mbit ved filoverførsel mellem to trådløse klienter.


    Quote

    Kablet (Lokan Area Network) er derfor at fortrække til hver en tid.


    Bare for at fluekneppe. LAN er ikke nødvendigvis kablet. Det dækker bare som navnet siger over et lokalt netværk, om dette så er kablet eller trådløst er ligemeget.


    Som endnu et alternativ til FTP-klienter kan nævnes WS_FTP og SmartFTP. Den første meget simpel men virker hver gang, den anden også meget god og med et noget mere "moderne" GUI.


    /ask


  • nå ja men nu skriver jeg jo også kablet lan ;)


    bare for at fluekneppe.


    Men thumps up til det trådløse 54Mbits, det vidste jeg faktisk ikke