Lille problem med VISTA:

  • Jeg har købt en OEM version af Vista, en 32bit version, og jeg har det problem at: Hver gang jeg starter computeren, skal jeg køre en Hukommelses Diagnosticering for at få den til at starte.
    jeg har overvejet at købe nye ram, eller et helt nyt bundkort og processor, men jeg har så hørt at man kune kan bruge Vista OEM en gang, på et bundkort, og derefter skal man have et nyt OS for at det kan virke. :boxed:


    Mine Specs:
    ----------
    Asrock 939SLI32- eSATA2
    AMD Athlon 64 Processor 3800+ 2.79
    2 x Geil 512 pc 3200 DDR400
    Radeon X1900 GT med 7.3 Driver
    Sound Blaster Creative

  • er det ikke det der POST power on self test ? hvor den tæller RAM op?
    kan slås fra i bios

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Jge er ikke sikker, men den melder hardware problemer under diagnosticeringen, men den vil ikke ud med hvad det er der forårsager problemet. Jeg har både grafikkort, lydkort og ram under mistanke. Men jeg kan da starte med at deaktivere POST først. :9xo

  • Quote

    Originally posted by TheMadMan21
    Jge er ikke sikker, men den melder hardware problemer under diagnosticeringen, men den vil ikke ud med hvad det er der forårsager problemet. Jeg har både grafikkort, lydkort og ram under mistanke. Men jeg kan da starte med at deaktivere POST først. :9xo


    Hvis det er Windows diagnostisering, så nytter det ikke noget at slå post fra.


    Så skal du nok prøve at køre f.eks. Memtest. Hvis du så finder fejl på RAM, kan du prøve at tage én stang fra ad gangen og fejlsøge på den én ad gangen. Hvis du stadig får fejl, kan du også forsøge med at flytte stængerne fra én port til en anden. Hvis det afhjælper problemet, er det en port i bundkortet der er stået af. Så kan du så bare undlade at bruge den pågældende port.


    Hvis der vises fejl på alle RAM hele tiden, kan du jo prøve at låne nogle stænger et sted.


    Hvis det så hjælper, ja så har du dit svar. :)

  • har selv haft noget lignende...


    nu nævner du så ikke om din harddisk er SATA, hvis den er, så sæt den i det rigtige stik (SATA_0 eller SATA_1)


    vista kan godt være lidt bitchy når det kommer til SATA, så se oom det ikke virker

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200