Valg af antivirus, spyware mm. beskyttelse

  • Hej Tweakere.


    Jeg er på udkik efter den bedste løsning til prisen inden for hvad der allerede er nævnt i trådens navn. Jeg har prøvet med nogle gratis løsninger, som bygger på ClamAV, men har ikke fundet dem tilfredsstillende. Jeg vil dog meget gerne høre om andres erfaringer med gratis løsninger.


    På forhånd tak =)

  • Active Virus Shield - Er i bund og grund en gratis version af Kaspersky som er et af de førende anti-virus programmer i dag.


    Intel Core 2 Duo E6600
    ASUS P5N32-E SLI
    2 GB CellShock PC-6400
    2 GB Kingston HyperX PC-8000
    Inno3D GeForce 8800 GTS 320MB
    WD Caviar 250GB SATA II
    WD Caviar 500GB SATA II
    NorthQ 4100 KingKong Extreme 500W

  • Quote

    Originally posted by Tha Priest
    Active Virus Shield - Er i bund og grund en gratis version af Kaspersky som er et af de førende anti-virus programmer i dag.


    Uhm, AVS lader til at være et godt program, som ikke sluger særligt mange systemressourcer. Jeg har installeret det og prøver at se om det holder lige så godt i længden som det lader til. På Engelsk Wikipedia står skrevet at AVS licensen man får pr mail kun er gyldig ét år. Jeg kan dog ikke finde nogen bekræftelse herpå. Desuden kan man jo altid nemt skaffe sig en ny licens, hvorfor det nok også kan anses tåbeligt at være nød til at forny den.


    Quote

    Originally posted by xt0m
    Avast! 4 Home Edition *Free*
    http://avast.com/eng/download-avast-home.html


    Avast! virker lidt mere krævende og er umiddelbart ikke så lige til. Jeg synes at registreringsprocessen er mere kringlet og ligger mere op til en form for binding med betaling end AVS. Jeg vil helst benytte en gratis service, hvis den kan give mig den samme beskyttelse. Det kan være jeg vender tilbage til Avast! hvis AVS skuffer.


    Mht. Spyware vil jeg undersøge jeres svar nærmere. Tak for hjælpen so far =)

  • Quote

    Originally posted by Jonex
    Avast! virker lidt mere krævende og er umiddelbart ikke så lige til. Jeg synes at registreringsprocessen er mere kringlet og ligger mere op til en form for binding med betaling end AVS. Jeg vil helst benytte en gratis service, hvis den kan give mig den samme beskyttelse. Det kan være jeg vender tilbage til Avast! hvis AVS skuffer.


    Man skal registrere sig for at få en licens tilsendt, er det kringlet? :))

  • Quote

    Originally posted by xt0m
    Man skal registrere sig for at få en licens tilsendt, er det kringlet? :))


    Registreringen er gjort mere besværlig end nødvendig, hvilket jeg generelt ser som et dårligt tegn. Anyways, produktet er sandsynligvis ærligt nok. Som sagt vil jeg se på det igen, som en backup plan.

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Antivirus - Avast Home


    Firewall - Comodo (Den er strid og nørdet, men effektiv)


    Spyware - Spybot og Ad-Aware (scanner i ny og næ)


    Prøvede lige at installere Comodo på en kammerats pc, da jeg hjalp ham med at formattere den. Syntes det ser ud til at være et fedt program! Tror da lige jeg selv vil have det ind på min maskine :D


    Af antivirus har jeg brugt AVG kombineret med en online-scan fra eks. HouseCall eller Panda engang imellem, har da ikke fundet noget snavs endnu...

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m