geninstallation af windows

  • hey..


    jeg har fået en computer jeg skal have geninstalleret windows på... men når jeg booter fra min XP cd og vælger enten reparer eller installer, kommer der en fejl meddelelse at der ikke kan findes nogen harddisk? jeg kan ikke logge på windows, da jeg ikke har den rigtige kode, men satte selv BIOS koden, så der kan jeg godt komme ind.. synes bare det lyder mystisk da den godt kan starte windows op, så må den jo kunne finde harddisken? har prøvet med 2 forskellige XP cd'er, og får det samme resultat... hvad gør jeg i denne situation???

  • Du skal bruge en SATA driver til dit bundkort....find din driver skive frem og se om der ligget noget på den - ellers smut en tur forbi din bundkortsproducents hjemmeside og hent den der.....du skal så ligge den på en floppy og når windows installationen starter, trykker du F6 for at installere en 3rd parts driver.

  • Quote

    Originally posted by Maverick
    Køb et USB-floppy. Hvis det er en Fujitsu-Siemens, så kontakt dem og sig du mangler en XP med SATA driver. Jeg fik tilsendt en til den Amilo jeg havde.
    Alternativt kan du slip-streame en XP-skive så driverne er på.


    Hvorledes gør man så det?

  • Quote

    Originally posted by Maverick
    Køb et USB-floppy. Hvis det er en Fujitsu-Siemens, så kontakt dem og sig du mangler en XP med SATA driver. Jeg fik tilsendt en til den Amilo jeg havde.
    Alternativt kan du slip-streame en XP-skive så driverne er på.



    Det ved jeg man kan. Det med Slip-streaming.


    Men tror du det virker på en USB nøgle? .. altså at ligge en installetion ned på en USB nøgle også køre?

  • Quote

    Originally posted by Raller
    Det ved jeg man kan. Det med Slip-streaming.


    Men tror du det virker på en USB nøgle? .. altså at ligge en installetion ned på en USB nøgle også køre?


    De fleste bundkort kan godt boote fra en USB enhed..


    Men du kan ikke få driveren fra en USB enhed i XP installationen.