Ingen internet på bærbar-hjælp!

  • Herhjemme har jeg en trådløs router til net på nogle af mine computere, og noglecomputere direkte på lan gennem samme rouer.


    Internettet virker fint på alle andre computere end en enkelt bærbar.
    Hverken trådløs eller normalt LAN virker på den.


    Den siger "begrænset eller ingen adgang". Har prøvet at installere et trådløs USB netkort, men det giver samme resultat.


    Har også haft computeren med i skole, og heller ikke der kan den komme på nettet.


    Prøver man at reparere forbindelsen, siger den med det samme man trykker at den íkke kan forny ip-adressen.


    Mit gæt er at der er et eller andet stykke software som blokerer for internet adgangen, men jeg har fjernet både firewall, antivirus og anti-spyware programmer uden held.



    Så jeg er på herrens mark. Nogen der har haft lignende problem og fik det løst, eller bare en ide til hvad jeg kan gøre?

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Hmm opdateret driverere?? Ellers tror jeg der er noget galt med din windows installation?? eller fuldstændig defekt bundkort i bærbar?!

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Ja den er sat til automatisk at finde ip og dns, men det har den altid været, og det har virket fint indtil for nylig.

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Quote

    Originally posted by xdream
    Hmm opdateret driverere?? Ellers tror jeg der er noget galt med din windows installation?? eller fuldstændig defekt bundkort i bærbar?!


    Har haft driverneslettet og installeret dem på ny, uden held.


    Det skal siges at routeren kører med WPA security eller hva det nu hedder. Men ved ik om det kan betyde noget.

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Quote

    Originally posted by |Mojo|Jojo|
    Har haft driverneslettet og installeret dem på ny, uden held.


    Det skal siges at routeren kører med WPA security eller hva det nu hedder. Men ved ik om det kan betyde noget.


    Hmm computeren burde kunne køre med WPA kryptering med mindre den er mange år gammel... Men forklarer ikke hvorfor den ikke vil finde en IP når du bruger kabel.. Så tror ikke det er det..


    Hmm jeg ville prøve at formatere... Hvis det ikke hjælper, ja så vil jeg sige at den er defekt...


    EDIT: du har selvfølgelig scannet den for div. vira og spyware skrammel, ikk?? For ellers kunne det meget vel være sådan en orm der lukker for netværk..

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

    Rettet en gang, sidst af xdream ().

  • Har ikke overvejet om det er en orm, da jeg ikke kan se hvorfor nogen skulle ønske at jeg ikke har net =)



    Har ikke kørt en virus scan eller spyware scan.. ku være det sku prøves.


    EDIT: Problemet er bare at jeg har fjernet virusprogrammet, og nu har jeg installeret det igen , men nu er definitionerne forældede, så det er ikke sikkert den kan finde ormen hvis der er en.

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

    Rettet en gang, sidst af |Mojo|Jojo| ().


  • Der har du så selv svaret på hvorfor nogle skulle deaktivere din internet forbindelse.... Det kunne meget vel være en orm...


    Jeg fatter simpelthen ikke de mennesker der sidder og laver disse orme, der udelukkende irritere folk, ved enten at tage 90% ressourcer, eller som i dette tilfælde at deaktivere alle netværks-forbindelser.. Det er sgu dårlig humor :boxed: X(


    Havde selv en orm engang, der efter jeg troede at jeg havde fjernet den bootede op med en skærm hvor der stod "i'm still here!!!"...

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • haha "im still here" næsten for sjovt til at være irriterende :D


    Well jeg ser om jeg kan få nogle opdaterede virus programmer smuglet in på compteren.

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \