åbne port til utorrent hjææælp

  • hej hej så må jeg altså have hjælp ...og det skal siges at jeg ikke aner en pind om dette her så please..... hjælp mig i et sprog jeg kan forstå.....jeg er TOTALT PCSPASSER :-(
    jeg har brugt utorrent til at downloade med men hvergang tager det 3-4 dage ??? jeg har en rimlig hurtig internetforbindelse 2mb/500 eller sådan noget hmmm og vælger downloads med mange seeds eller hvad det hedder.
    jeg har været inde i den der speedguide og har prøvet at teste om porten er "forwarded" og denne besked kommer op


    Welcome to the µTorrent Port Checker.
    A test will be performed on your computer to check if the specified port is opened.


    Checking port 80 on 62.66.202.244...


    Error! Port 80 does not appear to be open.


    Please see http://www.portforward.com for more information about how to map a port.


    Please make absolutely sure that PeerGuardian2 or Protowall is allowing utorrent.com (72.20.34.145) in either of those programs. Those of you using ipfilter.dat should make sure the list does not include the website's IP. After making sure of this, re-run this test by refreshing the page (F5).



    hmmm hvordan åbner jeg den port.... jeg har en zyxel router og har været inden på zyxel og selv prøve mig frem men kan simpelthen ikke finde ud af det ???
    hjælp please....

  • For det første, så tag og brug en anden port end port 80, bare for god ordens skyld :) Har du 2Mbit hos cybercity, og derfor bruger en router der følger med hos cc ? På den her side, prøv da at finde den router som du har, og klik på den. http://www.portforward.com/eng…orwarding/routerindex.htm Så kommer der guides frem til at åbne porte til en masse forskellige ting, og utorrent burde være iblandt.

  • jep jeg har en router fra cc... den hedder 660 serien vist :-)
    jeg kigger lige på den guide ...
    hvorfor skal jeg ikke bruge den der hedder port 80... hvordan finder jeg ud af hvilken jeg skal bruge

  • Port 80 bruges normalt af browsere.


    For at skifte port: Options|Preferences...|Connection|'Port used for incoming connections'

    (\__/)Intel C2D E6320/Scythe Ninja Gigabyte 965P-DS3
    (='.'=)2x1024 Mb Corsair PC6400 GeForce 8800 320mb
    (")_(")Antec Super Lanboy 160+250Gb SATA
    Corsair 520HX Samsung SyncMaster 206bw

  • Quote

    Originally posted by solling
    jep jeg har en router fra cc... den hedder 660 serien vist :-)
    jeg kigger lige på den guide ...
    hvorfor skal jeg ikke bruge den der hedder port 80... hvordan finder jeg ud af hvilken jeg skal bruge


    Port 80 bliver normalt brugt af webservere, dvs en server som fx gør at du kan se http://www.tweak.dk :) Det kan egentlig også være ligemeget når du ikke selv har en webserver bag din router, men hvis du havde kunne det godt forvolde problemer. Porten er ligegyldigt, bare et sted imellem 10000 og 20000 er fint :P Har intet at sige, så længe porten er åben. Sig til hvis du har brug for mere hjælp.

  • Quote

    Originally posted by solling
    hmmm ligemeget hvad jeg skriver siger den at porten ikke er ... hmm hvordan finder jeg ud af hvilke porte der er åbne


    du ska ind på din cybercity router og åbne den port du vil bruge solling, det gøres på http://10.0.0.1:2033 hvor du så indtaster adgangskoden og går ind under NAT og vælge de porte du vil ha åbnet og skriver den lan ip hvor portene ska åbnes på.

  • weird. min m8 der burger CC har ikke åbnet porte men har ingen probs

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Originally posted by hot_fifty
    weird. min m8 der burger CC har ikke åbnet porte men har ingen probs


    mon ik det er fordi han bruger port 6667 en mirc port?

  • Jeg ved godt at det er en mindre detajle, men det I snakker om her er ikke at "åbne en port" men at "forwarde en port" til en bestemt IP. Man vil typisk snakke om at "åbne en port" i en firewall, men det er ikke tilfældet her.


    Bare så folk ikke bliver mere forvirrede end højst nødvendigt. ;)