Hvorfor er nVidia så langsomme?

  • Den sidste driver patch fra nVidia, version 93.71, udkom d. 2 november sidste år. Siden da har der fra ATI/AMD været udgivet 5 driver patches. Er det her udtryk for, at nVidia er langsomme til at udvikle nye drivere? Eller er det udtryk for, at ATI udgiver delvise patches der ikke hamler op med nVidia's rent 'indholds-mæssigt'?


    Et eller andet sted, synes jeg, er det lidt frustrerende som nVidia-bruger, at der skal gå så lang tid mellem nye patches. Man kan naturligvis sige, at hvis det fungerer godt nu, har man heller ikke behov for mere. Men drivers er jo også kendt for, at få nuværende programmer og spil til at køre bedre. Især nye spil der lige er blevet udgivet. Desuden er det da lidt foruroligende, at man ser den ene efter den anden patch fra AMD/ATI's side...


    Er der nogen der har et stort kendskab til dette, der måske kan komme med en "forklaring" på, hvorfor der går så lang tid?


    Er det fordi de ligger i kontakt med div. spiludviklere og det derfor tager sin tid, fordi de hele tiden har lidt mere de skal føje til?

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless


  • Kører dine spil dårligt da?


    Hent den nye beta her!


    http://www.nzone.com/object/nz…oads_rel70betadriver.html


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Tillader mig lige, at citere mig selv da det vist dækker dit spørgsmål godt nok.


    Quote

    Originally posted by Berleburg
    Man kan naturligvis sige, at hvis det fungerer godt nu, har man heller ikke behov for mere. Men drivers er jo også kendt for, at få nuværende programmer og spil til at køre bedre. Især nye spil der lige er blevet udgivet.


    Det handler måske heller ikke så meget om kun at få bedre performance. Men synes også det er en rar fornemmelse, at sidde med et opdateret system. Det føles ikke sådan, synes jeg, hvis man sidder med den "nyeste" driver, hvis den næsten er et halvt år gammel.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Berleburg
    Tillader mig lige, at citere mig selv da det vist dækker dit spørgsmål godt nok.



    Det handler måske heller ikke så meget om kun at få bedre performance. Men synes også det er en rar fornemmelse, at sidde med et opdateret system. Det føles ikke sådan, synes jeg, hvis man sidder med den "nyeste" driver, hvis den næsten er et halvt år gammel.


    Nu er det jo langt fra sikkert at alle nye drivere får spillene til at køre bedre? Men ja, nvidia er langsomme, eller også er det AMD/ATi der er hurtige?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Jeg har en smule problemer i nogle spil, Da jeg køre sli.
    Og går og håber på de kommer med en ny driver der måske hjælper lidt der.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Quote

    Originally posted by Tarantula


    Nu er det jo langt fra sikkert at alle nye drivere får spillene til at køre bedre? Men ja, nvidia er langsomme, eller også er det AMD/ATi der er hurtige?


    Ja, har da også selv oplevet problemer med nye drivere. Men ærlig talt vil jeg da hellere se lidt fornyelse end ingen overhovedet. Sådan har jeg det i hvert fald bare. Og 5 måneder er altså lang tid synes jeg, uden en eneste opdatering. Der er jo sket rigtig meget siden da, så det kommer da ret meget bag på mig.


    Har iøvrigt kigget på den beta ting der, men er ikke selv typen der kaster mig ud i en beta, hvis der er tale om, at det skal køre vigtige dele af mit system.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • kan også være at de har taget nogen fra driver- holdet for at arbejde på andre ting, eller at de laver en masse om i deres næste driver, for eksempel for at kunne køre SLI bedre eller noget.


    Det kan sagtens være at de holder det internt, sådan at pressen ikke får noget at vide.


    men var der ikke en nyhed her på tweak for noget tid siden om at version 100 var kommet?

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Originally posted by Foxx
    kan også være at de har taget nogen fra driver- holdet for at arbejde på andre ting, eller at de laver en masse om i deres næste driver, for eksempel for at kunne køre SLI bedre eller noget.


    Det kan sagtens være at de holder det internt, sådan at pressen ikke får noget at vide.


    men var der ikke en nyhed her på tweak for noget tid siden om at version 100 var kommet?


    Kan være du tænker på Vista drivere.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Jeg prøvede betaen på et tidspunkt, og blev nødt til at installere xp om, Da jeg satte den til at køre sli, så forsvandt alle mine ikoner ikke kun på skrivebord, men i alle mapper.
    Så prøvede jeg igen, og så lavede den ikoner om til de lignede noget fra win 95. og det kunne jeg heller ikke lave om, så ved sgu ikke hvad der skete med den driver.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Quote

    Originally posted by Berleburg


    Kan være du tænker på Vista drivere.


    hmm... kan være, men på den anden side har jeg heller ikke kørt nvidia siden mit 6600GT røg sig en tur.


    men det kan jo være at programmørerne har nogle problemer med driveren, så de ikke kan sende den ud

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Jeg tror at det er fordi at XP driverne fungerer næsten uden nogen bugs, og vista/8800 driverne mangler en masse arbejde før alle menuerne i driver control panelet virker.


    Derfor prioriterer Nvidia vista/8800 driverne lige i øjeblikket, det er mit gæt. (selvom Nvidia har udtalt at vista og 8800 driver problemerne ikke vil tage resourcer væk fra XP driverne)


    Nu når jeg kører vista og ejer et 8800 kort er jeg ret glad for at det kører som det gør (driver updates hver-hveranden måned), men hvis jeg havde været på XP stadigvæk ville jeg også have det som Berle, 5 måneder er sgu for lang tid.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Der er vel intet nyt på denne front endnu? Suk, har de helt glemt dem af os, der stadig "kun" har 7xxx kort?

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Tror ikke der kommer til at ske så meget mere her. Der kan måske blive tale om en opsamling for at udbedre nogle bugs. Ellers kommer der nok xp drivers når der kommer en ny serie kort på markedet som ikke er understøttet af den nuværende driver.


    Ellers tror jeg godt vi kan regne med at nvidia er gået over til at udvikle primært imod vista. Hvilket jo er naturligt nok. MS har jo også sagt at allerede når vi går ind i 2008 vil det ikke være muligt for producenterne at handle en xp licens til ny maskine ved dem.


    Det vil sige at firmaer som dell, hp, acer osv osv osv ikke længere kan sælge en ny maskine med xp. Jeg ved ikke om de vil blive ved med at tilbyde det så længe mange er jo allerede primært vista maskiner.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy