Hvordan afspiller jeg video på en sekundær skærm

  • Hej,


    Jeg har nu 2 skærme sat til mit system, og har rodet lidt med de forskellige muligheder - et stort desktop, dualview, klon osv. Jeg kunne godt tænke mig kun at bruge den ene skærm til afspilning af video. Det optimale for mig ville være, at alt hvad der hed video bare ville blive smidt over på min sekundære skærm som fullscreen-output, og at jeg så ville kunne arbejde videre helt normalt på min primære skærm. Jeg har rodet lidt i wmp, winamp osv. og synes ikke jeg kunne finde noget sted hvor jeg kan instille programmet til at vise outputtet på en sekundær skærm. Klon og spredning virker ikke for mig, da jeg henholdsvis ikke vil kunne arbejde samtidig med filmen kører, og stort skrivebord er jeg heller ikke interesseret i.


    Hvad gør jeg?

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

  • Prøv det her.


    ude på skrivebordet tryk højre knap på musen og gå ind i egenskaber og vælg instillinger og tryk skærm nr. 2 og gå ned til venstre og vælg udvid windows skrivebordet over på denne skærm og ok så skulde det virke.


    Kommer selfølgelig and på om du kan se de to skærme..

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

    Rettet 2 gange, sidst af Meinder ().

  • Kan se du har et nvidia kort, og jeg ved at når jeg har mit tv sat til pc'en kan jeg vælge et punkt i mine drivere der hedder "Fuld skærms video" eller noget i den dur...


    Det gør en istand til at vælge at vise video i fuldskærm på enten primær eller sekundær skærm.
    Prøv at kigge efter dette punkt i din driver :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by JuiCe
    Kan se du har et nvidia kort, og jeg ved at når jeg har mit tv sat til pc'en kan jeg vælge et punkt i mine drivere der hedder "Fuld skærms video" eller noget i den dur...


    Det gør en istand til at vælge at vise video i fuldskærm på enten primær eller sekundær skærm.
    Prøv at kigge efter dette punkt i din driver :)


    Lyder meget fornuftigt - kan du ikke prøve at finde ud af hvor det er, kan ikke lige finde det... ;)

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

  • Quote

    Originally posted by MvK


    Lyder meget fornuftigt - kan du ikke prøve at finde ud af hvor det er, kan ikke lige finde det... ;)


    Jo det ska jeg prøve når jeg kommer hjem fra HTX idag ;)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Tog li lidt tid da jeg li sku ha ordnet nogle ting.



    Gå ind i dine drivere efter du har tilsluttet den 2. skærm og find det punkt som ses på billedet:


    Det virker hos mig med mit tv ihvertfald, og virkede da jeg havde 2 fladskærme på midlertidigt.
    NB: Jeg bruger, som du kan se, klassisk menu visning i Nv driverne da jeg ikk ka finde rundt i den nye version.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2