Mærkelig fejl i boot-priority...

  • Hej der.


    Jeg har fået en meget underlig fejl på min computer.
    Det hele startede igår til et LAN-træf, hvor jeg installede en fuld lovlig C6C Generals Zero:Hour. På 46% ved 2. CD, stoppede den og meldte der var en fejl. Fair nok, jeg genstartede for at få at være sikker på en ny start. Og så skete det - jeg bootede op og den meddelte mig om at filen <Windows-rod>/system32/hal.dll manglede. Jeg forsøgte alt hvorved jeg undgik at skulle geninstallere windows.
    Idag har jeg så fundet ud af at det skyldtes at noget har f*cked rundt i mit boot-priority. Min lagerdisk som vi kalder PM fordi den er "Primary Master", altså en IDE-disk, har fået den forbandede ære at være den eneste tilstedeværende disk under boot-priority når jeg har denne disk tilsluttet. Den anden disk jeg så har til Windows kalder vi 3M, da den er 3. Master(S-ATA), så snart jeg frakobler min PM, kan jeg uden problemer gå ind og vælge den som første prioritet, men så snart PM tilsluttes igen, er det den eneste "tilstedeværende" disk, hvilket giver mig fejlen som nævt øverst.


    Hvordan hænger det sammen, og hvad kan jeg gøre??


    Lige et tillægs spørgsmål. Når jeg sætter Vcore til 1.515 V og booter ind i Windows og ser Vcore i CPU-Z, siger dette program at min CPU kun kører på 1.213 V? Og std. siger CPU-Z 1.3 som den vil være std. De 1.213V sætter en betydelig begrænsning på mit overclock da den på ingen måde kan komme over 3,5 GHz


    På Forhånd Tak...

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • Det er jo på sin vis software relateret, så der må da være nogen der kan bidrage bare med en smule?

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • Jeg har løst problemet.
    Og som jeg nævner er hal.dll-filen ikke problemet, problemet skyldtes at det var fordi computeren bootede op på en lager-disk frem for min Windows-disk.


    Jeg fandt ud af at der var en helt anden mulighed i BIOS. Man kan frit gå ind og vælge hvilken disk der skal være førsteprioritet. En mulighed som er gemt under "boot priority" :boxed:
    -------------------------------------------------------------
    Lukker og slukker...
    Hvis nogen har noget at tilføje, kan I skrive en PM ;)

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

    Rettet en gang, sidst af Slammand ().