Bruge bærbar som ekstra skærm?

  • Hej


    Håber der er nogen herinde som kan jeg hjælpe med mig.


    Situationen er at man har to bærbare, og vil gerne kunne anvende den ene af de bærbare som en ekstra skærm kan det lade sig gøre?


    Det skal gerne kunne virke sammen med Word, altså at der sidder en og skriver (på den ene bærbare) og så kan man samtidigt se hvad der bliver skrevet på den anden. De to computere vil være i samme rum, så de kan godt forbindes med et kabel.


    Håber det er klart hvad jeg spørger om, eller så sig lige til.


    Mvh Stubkier

  • Tvivler på det kan gøres, medmindre den ene har video out og den anden har video in....

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Okay der er altså muligheder for det - super fedt.


    Men hvordan?


    1) Det med video in og video out er jo til at finde ud det undersøger jeg - mange tak for det tip :D


    2) Hvordan kan det gøres med windows messenger?


    3)Fjernstyrings program hvad snakker vi om her, lidt mere fylde vil være rart :)


    4) VCN fortæl fortæl ;)


    Mvh Stubkier

  • Jeg er ked af at måtte skuffe dig men...
    Det du ønsker kan ikke lade sig gøre (i ordentlig kvalitet)(1).
    Med VNC kan du kun få vist samme billede som der er på den anden skærm.



    (1) Du kan købe et USB-TV-kort med video-in, og så forbinde TV-out (PC1) -> video-in (PC2), og så køre med udvidet skrivebord, men...Kvaliteten vil blive meget dårlig og du vil være begrænset af opløsningen på PAL som er 720x576.

  • Jeg er ked af at måtte skuffe dig men...
    Det du ønsker kan ikke lade sig gøre (i ordentlig kvalitet)(1).
    Med VNC kan du kun få vist samme billede som der er på den anden skærm.


    Det er netop det jeg ønsker, den skal bare vise det samme billede - ikke andet.


    Mvh stubkier

  • Quote

    Originally posted by Stubkier
    Jeg er ked af at måtte skuffe dig men...
    Det du ønsker kan ikke lade sig gøre (i ordentlig kvalitet)(1).
    Med VNC kan du kun få vist samme billede som der er på den anden skærm.


    Det er netop det jeg ønsker, den skal bare vise det samme billede - ikke andet.


    Mvh stubkier


    OK, så misforstod jeg dig... :O (Du havde endda skrevet det meget tydeligt...)


    Tag et kik på http://www.ultravnc.com