Resident Evil 4 Hjælp

  • Hejsa folkens.


    Jeg har et lille problem, som jeg håber at der er én derude der kan hjælpe mig med. Jeg søger kun hjælp fra folk der ejer eller har spillet PC versionen af Resident Evil 4. Jeg sidder nemlig fast i en bane, og grundet den MEGET dårlige konsol konvertering hjælper diverse walkthrough og FAQ's altså ikke (dem der ejer PC versionen af spillet ved hvad jeg snakker om - derfor søger jeg kun hjælp hos dem).


    Jeg er igang med Chapter 1, og er lige kommet igennem den lille landsby, hvor jeg bl.a. har indsamlet 7 blå medaljoner (ved at skyde dem ned). Herefter er jeg gået ud af den sydvendte port, og kommet ud i et skov område, hvor jeg bliver "overrasket" af en rullende sten, kastet af et par landsbyboere. Den sten skal man undgå ved at hamre løs på, hvad der i spillet refereres til "tast nr. 3" (ja godaw do).


    Jeg har nu hamret og banket mit G15 tastatur til ukendelighed på næsten alle taster i spillet, og lige lidt hjælper det, jeg kan ikke komme igennem den åndssvage actionsekvens med den rullende sten, da jeg ikke aner om jeg hamrer på den rigtige tast. Er der nogen der kan fortælle mig hvordan pokker jeg kommer videre?


    Mvh.
    Expendable

  • Sikker på at det er de rigtige taster du rammer? Skal man lige som i GameCube versionen også ramme knapperne samtidig?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • vidste ikke Resident evil fandtes til pc 8o

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Jeg har spillet det, har egentligt næsten gennemført det, så bare spørg hvis du også sidder fast senere.. det er vist sift og enter eller højre control og efter der er "1" og "3" og "5" og "6" er vist nok a og d ... men er ikke sikker på den sidte.. men når der står 1 og 3 er det ihvertfald henne ved enter du skal hamre løs..


    senere når du har løbet lidt skal du vist evade, og der skal du trykke et andet sted.. det rimelig svært..


    men ja, det er pisse provokerende at de ikke har konveretet det ordenligt..


    lige et hint, du kan flytte tingene i din inventory på f, en ting jeg manglede.. og vænder tingende på shift hvis.. :)


    Håber det hjalp..


    //Out - EcoPa

  • Rigtig mange tak for hjælpen allesammen. Jeg er rimelig sikker på, at jeg rammer de rigtige knapper, da jeg også mente at det var "Enter" der var "knap nr. 3".


    EcoPa, kan det passe at du skal rocker hamre dit tastatur i stykker for at komme igennem actionsekvensen?


    Både min kæreste og jeg har prøvet at komme forbi, men vi kan bare ikke, og jeg kan virkelig ikke trykke hurtigere på tasten.


    Problemet består nemlig i, at inden jeg kommer til "evade-delen" bliver jeg tromlet over af stenen. Se screenshot for nærmere forklaring. :D


    [Blocked Image: http://www.expendable.dk/crap/re4.jpg]

  • Hmm, hvis du slet ikke når til den evade del, så er der nok ctrl eller shift.. for så svært var det altså heller ikke at kommer til den evade del syntes jeg.. men ved ikke om jeg husker rigtigt..


    Men der skulle være et mouseaim mod, kunne være du skulle prøve at køre det, bare søg på resident evil 4 mouseaim mod på google


    kan være at det bliver lidt lettere, for tast 3 er vist mouse 1, og tast 1 er mouse 2.. vist, har ikke selv prøvet det endnu..


    //Out - EcoPa

  • Jeg prøver lige CTRL eller Shift tasten ved lejlighed, men jeg har prøvet dem tidligere, og det hjalp lige lidt. Jeg har haft fat i MouseAim programmet for et par dage siden, og til trods for at jeg fulgte anvisningerne, så virkede det ikke hos mig. Men ja, det ville måske hjælpe med MouseAim. Tak for hjælpen indtil videre, og det kan være jeg lige PM'er dig EcoPa, hvis jeg støder på flere forhindringer.


    :cheers:


    Expendable

  • Så er jeg kommet videre, og jeg fik løst mysteriet. Brugte jeg Enter, skete der intet, brugte jeg CTRL skete der intet, men tappede jeg skiftevis på Enter og CTRL, så løb jeg lige igennem action sekvensen. Top sært, men så længe det virker. :boxed:


    BTW EcoPa, ved du om man på én eller anden måde kan købe ammunition hos "købmanden"? Jeg kan købe næsten alt andet end ammo, er det rigtig nok, eller er der kun den ammunition man kan finde rundt omkring?

  • Der er ikke ammo hos merchantsne.. rimelig nederen.. :)


    Prøvede det der mouse aim, det virker alort til, så det er ikke værd at bruge..


    //Out - EcoPa

  • Quote

    Originally posted by Expendable
    Så er jeg kommet videre, og jeg fik løst mysteriet. Brugte jeg Enter, skete der intet, brugte jeg CTRL skete der intet, men tappede jeg skiftevis på Enter og CTRL, så løb jeg lige igennem action sekvensen. Top sært, men så længe det virker. :boxed:


    BTW EcoPa, ved du om man på én eller anden måde kan købe ammunition hos "købmanden"? Jeg kan købe næsten alt andet end ammo, er det rigtig nok, eller er der kun den ammunition man kan finde rundt omkring?


    ctrl og enter virker ikke hos mig. Efter lidt tid står der tab 1+3 eller 5+6 ??