Lille problem.. SLi og 2 skærme

  • Hej..


    Efter jeg satte mit SLi sammen idag har jeg lidt knas med at få begge skærme jeg har tilsluttet til at køre samtidigt.


    Grafikkortene kan ses i min signatur.


    Har ikke gjort andet end at installere nyeste driver, og nVidia's kontrol-panel finder også begge skærme, men kan efter SLi blev aktiveret ikke vælge andet end en skærm af gangen, hvor jeg før kunne vælge imellem en masse konfigurationer..


    Nogen der har en løsning på dette?

  • SLI bruger jo den anden grafik-processor til at "hjælpe" med arbejdet - så du kan ikke både køre SLI og have 2 monitors! Du bliver SVJV nødt til at disable SLI når du vil arbejde med begge skærme.


    Google giver også lidt tweaks som du måske kunne prøve dig frem med.


    /ask

  • Quote

    Originally posted by jacobask
    SLI bruger jo den anden grafik-processor til at "hjælpe" med arbejdet - så du kan ikke både køre SLI og have 2 monitors! Du bliver SVJV nødt til at disable SLI når du vil arbejde med begge skærme.


    Google giver også lidt tweaks som du måske kunne prøve dig frem med.


    /ask


    Hvad hvis man sætter en skærm til hvert kort? Jeg har ikk forstand på det, men i min verden lyder det fornuftigt :crazyeyes:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Når du slår SLI til, vil den primære GPU ligge en del af beregningerne over på det andet kort, som derved komme til at virke som "hjælp". Derved vil det ikke længere være istand til at lave sine egne beregninger. M.a.o når de to kort er sat sammen via SLI fungerer de som et kort med 2 GPU'er (sådan lidt groft sagt).


    Du kan dog bare slå SLI fra når du skal bruge begge skærme.


    /ask

  • Problemet ligger bare i at jeg bruger begge skærme hele tiden, også når jeg gamer..


    Sidder med spillet på den ene skærm, og laver alt muligt på den anden når jeg er død, etc...


    Men vil det være muligt at finde nogen tweaks der kan gøre det muligt evt?


    Er ganske ny til SLi, så ved kun det basale om dets funktion osv, men absolut intet om opsætningen :D

  • jeg har et xfx fx 5200 128 mb low profile til 800.- aldrig brugt. købt d. 120207

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

    Rettet 3 gange, sidst af Meinder ().

  • Quote

    Originally posted by Meinder
    jeg har et xfx fx 5200 128 mb low profile til 800.- aldrig brugt. købt d. 120207



    800,-?!?!


    Altså Otte-Hundrede-Kroner? 8o


    Ellers tak hehe.. Nøjes med at give 20 Prince for min brors gamle Radeon 7k så hehe