Vista installation hænger?

  • Hjælp


    Installationen af vista home premium hænger i expanding files.


    I de første forsøg (tro mig der har været et par stykker) brugte jeg sataII connectors (dem der er 4 stk. af) til hardd. Og sataDVD drev. Der behøvede jeg ikke at loade nogle sataII drivere for at vista kunne se min hardd. Den kom med en meddelelse der hvor man vælger disk osv. med en orange advarsels trekant foran denne tekst:
    ”The disk may fail soon. If other harddisks are available, install windows to another location”
    Kom videre og her stoppede den I expanding files ved 82% hvor den kom med en fejlmeddelelse, noget med at filerne ikke var tilgængelige (kan ikke lige huske den)


    Prøvede senere at flytte hardd. sata kablet til GsataII (dem der er 2 stk. af). Så var der brug for sataII drivere for at kunne se drevet. Prøvede først dem fra gigabytes hjemmeside og der hænger den ved inst. af den driver.
    Prøvede den fra JMicron hjemmeside, den blev installeret men så hænger expanding files ved 63%. Der kommer ikke nogen meddelelse, den hænger bare.


    Har selv. Googlet en del og det ser ud til at mange har problem omkr. 21% men det er mest ved opgradering fra xp.


    Nogle forslag? Er fuldstændig på bar bund

  • Kunne det ikke tænkes at der er fejl på din disk ?? hvis windows skriver ”The disk may fail soon. If other harddisks are available, install windows to another location”
    ...du kan nok komme forbi det sted hvor filerne bliver kopieret ind på disken, men når installationen pakker filer ud på disken viser fejlen på disken sig....bare et bud

  • Nu fandt jeg så en sataII contr. på cd med mobo og der hænger den ikke længere ved installationen, men kommer med den her i stedet: "Windows could not create a partition on disk 0. The error occurred while preparing the computer's system volume. Error code 0x80042453" :boxed: :boxed: :boxed:

  • Harddisken er defekt...brugte en gammel IDE 40GB og installerede vista på den. Funkede fint indtil jeg koblede WD sata2 disken til, da kunne den ikke finde ud af at boote fra IDE disken.
    Tilsluttede begge diske og geninstallerede vista på den 40 GB. Ved opstart går CHKDSK i gang og finder milliarder af fejl på Sata2 disken...RMA på mandag :boxed:

  • Quote

    Originally posted by DC-Freak
    Harddisken er defekt...brugte en gammel IDE 40GB og installerede vista på den. Funkede fint indtil jeg koblede WD sata2 disken til, da kunne den ikke finde ud af at boote fra IDE disken.
    Tilsluttede begge diske og geninstallerede vista på den 40 GB. Ved opstart går CHKDSK i gang og finder milliarder af fejl på Sata2 disken...RMA på mandag :boxed:


    See at disken er defekt er jo ikke Vista's fejl - faktisk advarede den dig før du overhovedet gik igang (den orange trekant du selv nævner ;) )


    Anyway, en lille detalje er også at mange glemmer at Vista skal bruge ca. 22 GB ledig plads under installation - har man ikke dét, så kommer heller ikke alle filer med over og så går den bare i stå og man kan ingenting gøre (det prøvede jeg under en Beta install dengang det endnu ikke var udkommet)

  • Nej det er klart, det er ikke vistas fejl...faktisk meget imponeret over hvor hurtigt det installeres...og det ser jo noget bedre ud end xp. Er dog ved at have overbevist mig selv om at gå tilbage til xp...gider ikke problemer...vil bare have lov at spille mit bf2 engang i mellem :dance: