Software, der "tvinger" alle højtalere til og spille?

  • Hejsa,



    Var MEGET i tvivl om hvor jeg skulle smide den her tråd, og er meget usikker på om det er muligt overhovedet.. Men altså har sat forstærker + et 5.1 højtaler system til computeren, det spiller godt og alt det der. Men når man spiller normal musik kommer lyden jo kun ud af fronthøjtalerne, center og bassen.. Så vidt jeg kan se er der ikke en funktion på forstærkeren der gør den vil smide lyd ud af alle højtalere på en gang, udover "HALL" funktionen, men det lyder jo som hvis man spiller i en kirke og det ikke optimalt :D ... Så kan man gøre et eller andet så lyden kommer ud af alle højtalere på en gang?


    Håber i forstår :D


    Hilsen,
    DXC.

  • jeg kan da med mit lydkort teste alle højtaler, jeg kan f.eks. sætte den til 5.1 system og så køre den lige en runde med en lille rasle-tone så jeg kan se om de er hvor de skal være og og opsætningen er rigtig

  • Quote

    Originally posted by Angelus
    jeg kan da med mit lydkort teste alle højtaler, jeg kan f.eks. sætte den til 5.1 system og så køre den lige en runde med en lille rasle-tone så jeg kan se om de er hvor de skal være og og opsætningen er rigtig



    Det kan jeg også godt gøre, men det jeg gerne vil have den til er at, når jeg spiller musik kommer lyden ud af alle højtalere, altså front- bag højtalere og center... Som det står nu kommer lyden jo kun ud af front + center når jeg spiller musik. Men altså når jeg ser film osv. virker de jo som et 5.1 sæt skal virke.