Omnipass - Kan ikke få et brugbart fingeraftryk!

  • Hej Alle.


    Har lige fået en LG bærbar og på den sidder en fingertryksaflæser. Jeg forsøger at få det til at virke med Omnipass men kan simpelthen ikke få et brugbart fingeraftryk.


    Nogen gode råd?


    Mvh. Anders.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)


  • Du ved godt, at du skal "tørre" fingeren hen over den ik? altså ind mod dig selv? Aka swipe.

  • Quote

    Originally posted by ChristianBruun
    Hvad pokker skal man bruge en fingerlæser til?


    Logge ind med. Alle anden form for autorisering (diverse passwords).
    Du skal se folk i hovedet når man lige logger ind i Windows med et strejf med fingeren...

  • Quote

    Originally posted by ChristianBruun
    Hvad pokker skal man bruge en fingerlæser til?


    Det er hurtigere end at taste sit password ind.
    Brugte min da jeg havde IBM. Softwaren gør det muligt at bruge fingeraftrykslæseren til flere forskellige kodeord, flere forskellige steder. Altså både til login, hjemmesider osv osv.

  • Quote

    Originally posted by Zulu


    Logge ind med. Alle anden form for autorisering (diverse passwords).
    Du skal se folk i hovedet når man lige logger ind i Windows med et strejf med fingeren...


    Lige præcis.. hehe, bruger det altid på min toshiba, desværre virker softwaren ikke så godt til koder på internettet.. :)


    //Out - EcoPa

  • Quote

    Originally posted by SotD
    Har jeg aldrig hørt før... kan man købe det til en almindelige bærbar, fungerer det med mousepadden eller hvordan? Og hvor meget koster det?


    Nej, computeren skal være født med det, det er en del af bios også, man kan vælge at have fingeraftrykslæsning på bios-niveau, altså vil den ikke "starte" før du har swipet.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Originally posted by Zulu
    Du kan købe en til USB hvis du lyster:
    http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=215183


    En fingeraftrykslæser er det da, men den giver jo ikke ligefrem samme sikkerhed, ej heller lige smart at rende rundt med sammen med klappen :D


    Quote

    Originally posted by SotD
    Okay, så hvis jeg skal have det, kræver det køb af en helt ny computer? - Hvis ja, hvor meget koster det så med sådan en?


    Det er indbygget i dem, og ofte ikke et tilvalg. Ved nogle bærbare sidder "scanneren" ved touchpadden, andre ude i siden.


    De fleste nyere bærbare har den, men vil nu ikke mene at det er den detalje man skal vælge bærbar udfra...

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

    Rettet en gang, sidst af ayu ().

  • Nej naturligvis ikke, men hvis man alligevel kiggede på bærbar og kunne anskaffe sig det for 300 ekstra ca., kunne det jo være meget fedt... Ved ikke om jeg er så meget til USB versionen, så kan man vel komme ind på computeren ved at fjerne den fra USB porten :)

  • Quote

    Originally posted by SotD
    Nej naturligvis ikke, men hvis man alligevel kiggede på bærbar og kunne anskaffe sig det for 300 ekstra ca., kunne det jo være meget fedt... Ved ikke om jeg er så meget til USB versionen, så kan man vel komme ind på computeren ved at fjerne den fra USB porten :)


    Du kan nok ikke få det til at virke på BIOS-niveau med USB-dimsen, men til at logge ind i Windows og i stedet for at skrive passwords skulle den virke fint.

  • Ja hvis den sidder i, men kan man sikre sig at computeren ikke vil starte UDEN at have USB sticken i? Vil den så ikke bare reagere med almindelig kode eller helt uden?

  • Quote

    Originally posted by SotD
    Ja hvis den sidder i, men kan man sikre sig at computeren ikke vil starte UDEN at have USB sticken i? Vil den så ikke bare reagere med almindelig kode eller helt uden?


    Hvis du har kode på din bruger i Windows, kan du i stedet for at skrive koden, bruge fingeraftrykslæseren.


    Hvis du så tager fingeraftrykslæseren ud skal du skrive koden for at logge ind som din bruger.

  • Kan jeg OmniPass til at erstatte koden til MSN med fingeraftryk?

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Quote

    Originally posted by Zulu


    Hvis du har kode på din bruger i Windows, kan du i stedet for at skrive koden, bruge fingeraftrykslæseren.


    Hvis du så tager fingeraftrykslæseren ud skal du skrive koden for at logge ind som din bruger.


    Ja okay, så er der jo ikke meget fidus i det...


    Kunne godt tænke mig en på computeren så man slet ikke kunne tænde den medmindre det var mit fingeraftryk :)