HJÆLP ! Virus fil vil ikke slettes ?

  • Er der nogen der ved hvad jeg stiller op i denne situation.


    Bitdefender v10 som er mit Virus program kan sagntes se denne fil, den kan bare ikke decifinisere, flytte eller slette den !!!! Har prøvet alle andre muligheder med små programmer der kan slette fks ved genstart, men igen af dem ennu har virklig kunne slette den.
    Filen hedder ljjgfdb.dll og Windows error system fortalte mig at det var en WINLOG famillie ?
    Den ligger i Windows/System32 og er skjult. Har slået mappe instilligerne til så jeg kan se den.
    Men en til videre har intet kunne fjerne den. Og hver gang jeg selv prøver at slette den, så siger den at filen er ødelagt og så lukker Windows ned med en fejl. Og den fejl kode henviser til WINLOG trojan....


    Hvad gør jeg. Jeg vil meget gerne af med denne sucker !!! Bitdefender ser den vær gang jeg genstarter. Kommer den med en warning. Men dum er den, for den sletter den jo ikke :(


    Så hjælp kunne jeg virklig godt bruge..


    Takker



    Mugge

  • Du smider din windows-cd i - booter op fra den og vælger recovery (console).


    Nu får du en dos-lign promt hvor du har adgang til \windows\ og ind. Her sletter du så den fil du skal af med (husk attrib -a -r -s -h <-- for at sikre at du har retigheder til at slette den).


    /ask

  • Hej. tak for beskeden. Men jeg er helt ny med Windows. Kan du ikke lige fortælle mig.
    Hvordan starter man fra sin CD (skal en tast holdes nede mens man starter ?)
    Og hvad er næste led.


    Takker.

  • du sætter den op i bios til at cd/dvd er 1. priority i boot order.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg er ved at sige, at hvis du ikke selv kan finde derud, så er det nok ikke så smart (der kan laves en del skade, hvis man ikke ved hvad man laver).


    Har du prøvet i fejlsikret tilstand, om filen kan slettes der?


    /ask


    EDIT du finder fejlsikret tilstand ved at trykke F8 under opstarten (lige der hvor der kommer Windows-logo) - til tider kommer man først til en boot-menu, hvor man så skal trykke F8 igen for at kunne vælge Fejlsikret tilstand.

  • Yep. har prøvet fejlsikret tilstand. No luck.


    Siger det samme. Filen ikke kan slettes. Findes ikke ??? mystisk.
    Og ingen af de virus programmer jeg har prøvet har kunne fjerne den. De kan alle se den, men ikke fjerne den.

  • Jeg prøvede i øvrigt lige at boote fra en windows cd, men den startede bare op normalt ? skal man holde en key tast nede eller andet ? Gik ind i bios og satte cd drev til 1 boot drev, men alligevel startede den op i normal disk C drev.