Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 19. februar 2007, 13:30

Hey tweakere,

Jeg står i den situation at jeg formentligt har mistet alle mine noter for 2 år sgymnasiearbejde (jeg siger formentligt fordi jeg håber I kan redde mig).
Min bærbare hvor noterne plejer at være på er blevet formateret fornyeligt og har fået windows 2000 lagt ind, men den kørte linux før (ext3 filsystem). Før formateringen lagde jeg noterne over på en ekstern harddisk, men den er lige blevet ristet fordi jeg kom til at sætte en forkert adapter til den (ja jeg ved godt det er latterligt dumt...) - og jeg nåede IKKE at overføre noterne tilbage til den bærbare efter jeg installerede det nye styresystem.

Nu er det store spørgsmål: Kan jeg genoprette de filer der blev slettet i forbindelse med formateringen og oprettelsen af NTFS filsystemet? Hvis ja - hvilket program vil være istand til at løse opgaven?

2

mandag, 19. februar 2007, 13:48

Altså et firma ville ihvertfald kunne få data ud af den eksterne. Det er ikke selve pladerne der er sket noget med, sandsynligvis blot motoren eller printet.

| asus a8n-e | a64 3700+@2860mhz | 2x1gb kingston valueram | inno3d 7900gt |

3

mandag, 19. februar 2007, 13:58

er du sikker på at harddisken er gået i stykker i den eksterne

4

mandag, 19. februar 2007, 14:18

Det er muligvis noget på printpladen der er gået i stykker, og ikke selve harddisken.

- Mads Björck

5

mandag, 19. februar 2007, 19:28

Harddisken er en almindelig IDE hdd som sidder i en ekstern kasse-ting, og ja det er korrekt - det er en ting på printboardet på harddisken som er blevet brunlig og lugter brændt (det skal dog siges at jeg endnu ikke har prøvet at sætte den til computeren).

6

mandag, 19. februar 2007, 20:12

du kan jo prøve at sætte hdd'en til en strømforsyning uden IDE kabel i så kan den da ikke smadre computeren

og hvis den ikke begynder lugte brændt kan du prøve at sætte ide kabel i

7

tirsdag, 20. februar 2007, 10:49

smid den ned i den lokale forretning, så skifter de da bare lige disken til en ny motor og lign. Det koster da lidt penge ja, men så er du ihvertfald sikker på at få dine noter hjem i god behold, i modsætning til hvis du leger med det selv, så ender du med at brænde et eller andet godt og grundigt sammen

8

fredag, 2. januar 2009, 22:44

Send mig en mail med din disk str og mærke så skal jeg hjælpe dig.

9

fredag, 2. januar 2009, 23:24

www.recoverit.dk

Det er min vens firma og han har styr på det. Han kan hjælpe dig med det du har brug for.

10

fredag, 2. januar 2009, 23:31

Tråden er snart to år gammel, mon ikke der er fundet en løsning på problemet ;)

Tråd lukket!

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.