OS på mine SATA diske

  • Jeg har fået købt to 250GB WD Caviar SE16 diske.


    Jeg har sat dem i raid0 og har lavet en partition på 30GB til mit OS. Når jeg booter op med windows pro install cd, installere tredieparts drivere (så den kan se diskne) Når jeg så den så skal installere filerne går den i stå, også når jeg formatere den, den vej fra.


    Nogle der ved hvordan jeg får installeret Windows XP på mine diske ;(


    Mange mange mange tak :)



    EDIT: Bundkort: Asus A8N-SLI Premium de sidder til Nvidia raid controlleren.
    Skal siges at diskne virker helt fint (tror jeg) Jeg har formateret dem og jeg kan godt ligge ting på dem, bare ikke OS.


    Da jeg prøvede tidligere at installere sagde den at den slags diske ikke var booteble...Så satte jeg dem til RAID0 og gjorde dem booteble. Nu ser jeg ikke den fejl mere. Jeg så også en fejl før hvor at dem simpelthen sagde at diskne ikke virkede.

    Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S

    Rettet 2 gange, sidst af KreaTive ().

  • prøv med nogle andre raid drivere evt..udover det kan det være et defekt sata kabel eller måske sidder en af dem lidt løst......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    prøv med nogle andre raid drivere evt..udover det kan det være et defekt sata kabel eller måske sidder en af dem lidt løst......


    Nogen ide om hvor man finder de drivere. Kan ikke finde dem på asus side..
    Har fundet de nyeste (think so) dem der var på nvidias side.

    Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S

    Rettet en gang, sidst af KreaTive ().