Når man kan køre windows på en mac kan man så også køre OSX på en pc?

  • Som titlen siger det!


    Når man kan køre windows på en Macintosh med intel processor, kan man så også køre Mac OSX på en Windows-baseret PC?


    Gad nemlig godt kunne have begge dele installeret på min kommende bærbar!

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Det kan man godt. Det kræver dog nogle specielle versioner af OSX.
    Mener endda også du skal have noget bestemt hardware for at få det til at køre ordentligt, da OSX så vidt jeg ved ikke har support til alle 3. parts dele ligesom Windows har.
    Den version du skal bruge skulle vist nok være den som blev udviklet til Dell i sin tid. Men den er knap så lovlig, og understøtter så vidt jeg ved kun nogle bestemte chipsets osv.

  • mac OS X på en PC, er IKKE LOVLIGT... apple gør skam alt hvad de kan for ikke at folk cracker deres sikring mod dette, som er en chip verification.. det er dog sket alligevel, men er altså imod alle rettigheder!


    så svaret er: NEJ DET KAN DU IKKE! selvom det er muligt ;) dog hvor du ingen drivere har.. hvis du kan li apple's mac OS X, så støt dem da, og køb deres produkter!

  • ideen ved mac er jo netop at der er begrænsede muligheder for hardware..hvilket gør det nemmere at optimere os til de muligheder....hvor pcere skal være mere fleksible.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.