convert ntsc -> pal

  • Jeg har fået den her dvd optagelse af et amerikansk bryllup af mine svigerforældre. Deres dvd afspiller (eller fjernsyn, hvad ved jeg..) kan ikke afspille NTSC dvd'er, og de vil meget gerne have optagelsen (nogle bekendtes bryllup).
    Jeg går udfra den bare skal konverteres til PAL, men efter lidt søgen på nettet ser det ud til at være en større opgave. De fleste guides jeg finder omhandler dog dvd film med menuer osv, hvilket denne dvd jo intet har af.


    Derfor ville jeg lige høre om der er nogen der kender til en nem måde at konvertere sådan en optagelse?

  • Quote

    Originally posted by Carlsen


    Du kunne selvfølgelig også selv importere den i Premiere og gemme den i NTSC.


    Omvendt. Den skal gemmes som PAL. Og jeg har ikke premiere og jeg tror også snart din fisherprice maskine skal til at arbejde for mig.

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad


    Omvendt. Den skal gemmes som PAL. Og jeg har ikke premiere og jeg tror også snart din fisherprice maskine skal til at arbejde for mig.


    Så PAL da.


    Den bryder sig ikke om arbejde. Står foran spejlet hele dagen og puster sig op.