FarCry vil ikke starte op

  • Hejsa folkens.


    Jeg har lige et lillle problem med mit FarCry spil, som jeg håber I kan hjælpe med. Jeg skal til LAN hele weekenden, og har derfor fundet mit FarCry spil frem igen. Problemet er bare, at nu vil spillet ikke starte op... (Det har altid virket upåklageligt). Spillet åbner den første loadscreen (billedet inden den lille Ubisoft og Crytek logo film), og går så i stå der... Jeg har dog oplevet, at spillet starter op efter at have stået der en 10 - 15 min, men jeg har ikke kontrolleret om det sker hver gang, grundet min utålmodighed. :D


    Problemet opstår efter at have påført patch, både 1.33 0g den sidste nye 1.4, men når jeg kører 1.0 er der ikke noget i vejen, så starter spillet fint op. Jeg har Googlet problemet det meste af natten, men har ikke fundet noget som kan hjælpe mig endnu. Er der nogen af jer der har haft samme problem, eller endnu bedre kender en løsning, så vil jeg blive meget lykkelig.


    Expendable

  • har du prøvet at geninstallere?


    ellers.. til LAN, prøv evt. at installere med en af dine venners Far Cry dvd (brug din egen key) og prøv så om det virker...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Originally posted by Foxx
    har du prøvet at geninstallere?


    ellers.. til LAN, prøv evt. at installere med en af dine venners Far Cry dvd (brug din egen key) og prøv så om det virker...


    Jeg har både gen-installeret FarCry, hentet nye updates, hvis updaten skulle være korrupteret, og jeg har endda formateret im PC, for at se om det skulle løse problemet. Nothing worked... Jeg bruger nyeste NVIDIA Driver btw. (93.71) :D

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Har du prøvet med en tidligere driver. Mener 84.21 skulle være rimelig god.


    Ja jeg har prøvet at hente en anden driver (kunne ikke få 84.21 i går da jeg prøvede, men tog den næste i rækken), men jeg har nu lokaliseret problemet til min sikkerhedspakke (Bullguard SteelSecurity), hvis jeg lukker den ned, så starter spillet fint op. Og ja, spillet er sat til allow i firewall'en. ;)


    Hmmm, måtte lige rette en række stavefejl. :D

  • Jeg har selv haft nogenlunde samme problem på en comp jeg havde før i tiden. Nå jeg trykkede på FC ikonet begyndte det først at gå ind i spillet et kvarter efter og så kom den ikke videre end load.


    Fandt aldrig ud af problemet, men der må være noget konflikt af en art. Prøv evt. tryk Ctrl + Alt + Del. - Processer- og tryk på FC ikonet, og se om der er noget der ser usædvanligt ud.

  • Quote

    Originally posted by BukkeMand
    Jeg har selv haft nogenlunde samme problem på en comp jeg havde før i tiden. Nå jeg trykkede på FC ikonet begyndte det først at gå ind i spillet et kvarter efter og så kom den ikke videre end load.


    Fandt aldrig ud af problemet, men der må være noget konflikt af en art. Prøv evt. tryk Ctrl + Alt + Del. - Processer- og tryk på FC ikonet, og se om der er noget der ser usædvanligt ud.


    Ja, jeg har fundet ud af, at det er min sikkerhedspakke (SteelSecurity) der på én eller anden måde blokerer spillet i at starte op, for lukker jeg sikkerhedspakken ned, så starter spillet fint op. :)

  • Quote

    Originally posted by Expendable


    Ja, jeg har fundet ud af, at det er min sikkerhedspakke (SteelSecurity) der på én eller anden måde blokerer spillet i at starte op, for lukker jeg sikkerhedspakken ned, så starter spillet fint op. :)


    Hmm kan du ikke allow security til ikke at blockerer - igennem filtre ? Det er en af de go'e ting ved Trend Micro ;) :)





    Quote

    Originally posted by noxon
    Btw.


    Hvis musen ikke virker når du har loadet et map, så skal du lige resette controls til deafault.


    Bare så du ikke får grå hår over det også. Dog kun galt i patch 1.4 mener jeg.


    Ja, det fik jeg ihf. sidst indtil du nævnte det. Det er da en monster irriterende bug.